Jaaroverzicht 2012 Rens

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2012.
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Succes met de selectie!
Plaats reactie
ov_wijzer
Berichten: 926
Lid geworden op: do nov 15, 2012 2:39 pm
Contacteer:

Jaaroverzicht 2012 Rens

Bericht door ov_wijzer »

Hierbij mijn jaaroverzicht van 2012.

In Januari de CT 102+103 met een extra trein uit Coevorden ivm de gestremde sluis bij Eefde.
Afbeelding

In Februari de HGK DH754 met een beladen Ford trein naar Sloe. Deze trein reed normaal alleen diep in de nacht maar door een defect aan loc DH751 eindelijk eens overdag. Overigens rijdt HGK deze trein al een tijdje niet meer.
Afbeelding

In Maart reden de extra treinen uit Coevorden inmiddels niet meer, maar was er een tijdelijke terminal in Almelo. Nadat de Locon loccen 9901 en 9902 zo'n beetje vaste kracht voor deze treinen waren kwam vlak voordat de sluis hersteld was loc 9905 in dienst.
Afbeelding

In April was ik een midweek in de buurt van Limburg en zodoende stond de RTB keteltrein van en naar DSM op het progamma. Doordat de trein een aantal uur te laat was op de laatste dag dat ik in de buurt was kon deze week succesvol worden afgsloten nadat gelukkig ook de wolken meewerkte.
Afbeelding

Mei was een moeilijke, net als bij Marcel vond ik de 3x CT 186 met ketels erg leuk, maar ik ga toch voor een andere. Begin mei lag Emmerich er een paar dagen uit, en werd er dus omgeleid via Venlo en gelukkig ook het 1 en ander via Bad Bentheim. Ik heb gekozen voor de PCC shuttle die naast de tractielever CT 186 142 ook enkele keren de ITL 185 519 in opzending meenam.
Afbeelding

In Juni heb ik gekozen voor 2x NMBS reeks 77 met beladen Ford trein uit Genk naar Sloe. Stond toen eigenlijk te wachten op de Ruhland shuttle van CR maar die kwam niet opdagen, dit was een zeer leuke goedmaker. Alleen jammer dat dat helmgras daar overal zo hoog stond.
Afbeelding

In Juli heb ik gekozen voor de Veendam shuttle. Dit was altijd een leuke trein om te doen dinsdagavond in het hoogseizoen. Ben blij dat ik hier nog vaak achteraan ben gegaan, zeker nu DBS de boel overneemt.
Afbeelding

In Augustus vond ik de CR Ruhland shuttle de mooiste. Deze trein is momenteel niet meer in NL te zien.
Afbeelding

In September is het de Locon papierpulp omgeleid via Emmerich geworden, hier te Zevenaar.
Afbeelding

In Oktober 1 van de mooiste klazen van HGK: de DE668.
Afbeelding

In November werden op 14 November diverse CR treinen omgeleid via NL omdat grensovergang Montzen gesloten was. Hier de mooiste van die dag.
Afbeelding

In December qua treinen eigenlijk helemaal niks, wel dit:
Afbeelding

Dit was mijn jaaroverzicht 2012. Hopelijk is 2013 een jaar met veel zon en leuke en bijzondere foto's!
Gebruikersavatar
CFL1800
Berichten: 2282
Lid geworden op: vr aug 31, 2012 10:30 pm

Re: Jaaroverzicht 2012 Rens

Bericht door CFL1800 »

Fraaie serie.
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Rens

Bericht door Marcel »

Leuk om te zien dat anderen meedoen. Fraaie serie Rens iets meer diesel sferen dan bij mij :P
"The chase is better than the catch."
SB6414
Berichten: 1534
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 11:43 am

Re: Jaaroverzicht 2012 Rens

Bericht door SB6414 »

Mooi spul.
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7618
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Rens

Bericht door Peter »

Mooie serie! 8-)
“Hallo cargo!”
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Rens

Bericht door Jeroen »

Goed bezig geweest dit jaar!
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Rens

Bericht door Ronnie »

Kleurrijk overzicht :) .
Goed sporen. Daar houden we van.
Andre
Site Admin
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Rens

Bericht door Andre »

fraai overzicht
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
Bruno
Berichten: 701
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:07 am
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Rens

Bericht door Bruno »

Mooi overzicht!
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
Nielske1990
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 8:23 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Rens

Bericht door Nielske1990 »

Kleurrijk 2012. 8-) Ook in dit topic vind ik de april-foto het best, leuke maand dus. :P
Maïsmessias van Brabantroute Prestatie Team
Website: (in ontwikkeling) - Fotodump: Flickr-account
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Re: Jaaroverzicht 2012 Rens

Bericht door robehv »

Mooie serie!
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
Plaats reactie