23 augustus 2012 - De Zeeuwse lijn

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
Bruno
Berichten: 701
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:07 am
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

23 augustus 2012 - De Zeeuwse lijn

Bericht door Bruno »

Goes
1.
Afbeelding
Deze dag heb ik voor de eerste keer in mijn leven een bezoek gebracht aan de Zeeuwse Lijn met twee redenen; ten eerste om deze prachtige lijn toch eens bereden te hebben, en natuurlijk ook om het daar nog rijdende mat'64 te fotograferen. Één van de locatie's die ik bezocht was de Oostmolenweg in Goes. Voor de afwisseling besloot NSR in trein 12130 een setje SGMm in te zetten, het betroffen de stellen 2980 en 2990. Aan stel 2990 heb ik trouwens nog leuke herinneringen; die heb ik tijdens mijn stage bij Nedtrain 2 jaar geleden vanuit alle mogelijke hoeken gezien; van de PLC die automatisch de snelheid regelt tot aan de binnenkant van de tractiemotoren aan toe!
Rilland
2.
Afbeelding
Na een wandeltochtje vanaf station Rilland-Bath werd de volgende locatie bereikt, na me een weg te hebben gebaand door het zeer hoge gras en ander onkruid kwam ik eindelijk op de spotplek aan. Toen ik goed en wel stond kwam de Locon huisvuiltrein 50598 vanuit de Sloehaven al aan. Met de Locon 220 op kop is de trein een kwartier te vroeg onderweg naar de Moerdijk als deze bij de Rillardseweg nét buiten een fotowolk rijdt.
3.
Afbeelding
Stoptrein 12138 met de mat'64 stellen 931 en 451 passeert de Rillardseweg in Rilland. Rechts net buiten beeld in het verlengde van de dijk waar ik op stond is een constructie geplaatst waarmee door middel van twee deuren over het spoor de dijk kan worden gesloten in het geval van een overstroming.
Middelburg
4.
Afbeelding
Op de Zeeuwse Lijn zijn nog veel van de oorspronkelijke stationsgebouwen bewaard gebleven, zo ook die van Middelburg. Stoptrein 12141 vertrekt met de Plan-V stellen 451 en 931 naar Vlissingen.
Vlakebrug
5.
Afbeelding
Na een ritje met de buurtbus vanaf het station van Kruiningen-Yerseke belandde ik bij de Vlakebrug over het Kanaal door Zuid-Beveland, aangezien de brug net open ging toen de buurtbus van Connexxion aan kwam rijden, konen zowel ik als de chauffeur genieten van de opening van deze toch wel bijzonder brug. Even later komt stoptrein 12149 met de mat'64 stellen 479 en 445 de brug afrijden op hun weg naar Vlissingen.
Kruiningen
6.
Afbeelding
Aan het einde van de straat Donkerewegje in Kruiningen bevind zich een veld vol met perenbomen pal langs de spoorlijn, waarvan vanaf dit punt de baanvaksnelheid overigens 140 km/h is. Als trein 12153 passeren de stellen 451 en 931 naar Vlissingen.
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
Andre
Site Admin
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: 23 augustus 2012 - De Zeeuwse lijn

Bericht door Andre »

Leuke serie, de tijd dat we overal de laatste foto's van de Plan V's moeten gaan maken is wel aangebroken
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: 23 augustus 2012 - De Zeeuwse lijn

Bericht door juniorfotograaf »

Leuke reportage.
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
Pimz0r
Berichten: 7
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:56 pm

Re: 23 augustus 2012 - De Zeeuwse lijn

Bericht door Pimz0r »

Leuke reportage Bruno.
Nielske1990
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 8:23 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: 23 augustus 2012 - De Zeeuwse lijn

Bericht door Nielske1990 »

Mooi om het spul nu nog te platen...
Andre schreef:de tijd dat we overal de laatste foto's van de Plan V's moeten gaan maken is wel aangebroken
Dat is dan lichtelijk laat, want op de meeste trajecten gaat het je vast niet meer lukken om nu nog Plan V te klikken. Een aantal jaar geleden was terzijdestelling ook in zicht en reden ze nog wel overal. ;)
Maïsmessias van Brabantroute Prestatie Team
Website: (in ontwikkeling) - Fotodump: Flickr-account
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3960
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: 23 augustus 2012 - De Zeeuwse lijn

Bericht door Jeroen »

Nu het nog kan volop foto's maken van Plan V. Leuke foto's.
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Plaats reactie