Militair vervoer te Sittard - 24-04-2019

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
Gebruikersavatar
teunlukassen
Berichten: 2471
Lid geworden op: zo jan 24, 2016 9:08 pm
Locatie: 's-Heerenberg
Contacteer:

Militair vervoer te Sittard - 24-04-2019

Bericht door teunlukassen »

In de week na Pasen ben ik samen met mijn opa, oma en tante naar Zuid Limburg gegaan voor een weekje vakantie met opa's camper. Op de woensdag (24-04-2019) gingen de vrouwen een dagje Valkenburg, wij gingen een dagje spotten rondom Sittard.

Hoewel mijn opa en ik de verwachting hadden op mogelijk een LPG trein (reed de dinsdag wel, woensdag niet) of Millingen kalk van Lineas, verliep het toch anders. Na 25 minuten te hebben gekeken 2 rangerende 6400en kwam er een melding (dank aan de medespotter die met ons in Sittard stond!): er kwam militair vervoer vanuit België. En zo ja; na 10 minuten kwam hij dan ook.

Afbeelding
DBC 6466 met militair vervoer (MVV) aangekomen te Sittard (24-04-2019, 11:55)

De verwachting was dat de trein na een stop verder zou gaan achter de stoptrein naar Roermond. Maar dat veranderde toen de machinist de loc loskoppelde en vervolgens sluitborden op de wagens zette; hij zou gaan omlopen. Afijn, de loc rijdt naar het omloopspoor en rijdt langs de trein op. Maar de loc reed weer het hoofdspoor op en kwam vervolgens niet terug (achteraf scheen de loc terug te zijn gekeerd naar België). Al gauw kwam er leven in de 6411 en 6455 op de opstelsporen: zij zouden de trein verder brengen. Na een dikke 15 minuten stonden de locs gekoppeld en wel voor de trein, hoewel de sluitborden nog steeds aan de 'voorkant' hingen.

Afbeelding
DBC 6411 + 6455 in de wacht met militair vervoer (MVV) te Sittard (24-04-2019, 13:01)

Na een ruim half uur kwam er dan weer beweging in de vrij lange trein. De stoptrein naar Roermond was weg en de baan was vrij. Om 13:04 werd er weer vertrokken richting Roermond. De bestemming van de trein is voor mij nog steeds onduidelijk aangezien er niks bekend was, ook niet bij mijn medespotter. Achja, zo zie je toch nog eens wat anders. Een zeer geslaagd dagje ging dan ook rond 16:00 weer in Schin op Geul ten einde.
Rolandrail
Berichten: 3243
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 4:08 pm

Re: Militair vervoer te Sittard - 24-04-2019

Bericht door Rolandrail »

Uit Marche en Famenne naar NAVO-oefenterrein Bergen-Hohne.
Rolandrail is verhuisd van .net naar .nl!
Plaats reactie