Za 5 januari 2013 | Roosendaal, Dordrecht en Rotterdam

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
Bruno
Berichten: 701
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:07 am
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Za 5 januari 2013 | Roosendaal, Dordrecht en Rotterdam

Bericht door Bruno »

Roosendaal
1.
Afbeelding
De Captrain 6605, waarvan duidelijk de vorige eigenaar nog te herkennen is, komt in de ochtend langs het station van Roosendaal met een sleep grijze ketelwagens beladen met Ethanol welke Frankrijk als bestemming hebben. Uiteraard gebeurde dit precies op het moment dat de fotograaf op een bankje aan de andere kant van het station zat waardoor met wat smijt- en vliegwerk "slechts" deze plaat geschoten kon worden. Mocht iemand de precieze bestemming en afkomst van deze wagens weten, verneem ik dat graag ;-)
Dordrecht
2.
Afbeelding
De NMBS 2829 passeert het station van Dordrecht met een staaltrein bestaand uit 20 Sffhimms wagens aan de haak. Aangezien deze wagens wegens het smalle en lage profiel (ook herkenbaar aan "ff" in de benaming) toegelaten zijn door de kanaaltunnel is het aannemelijk dat deze wagens uit Engeland komen en naar Beverwijk onderweg zijn.
3.
Afbeelding
Oud stoptreinmaterieel naast nieuw sprintermaterieel op het station van Dordrecht; iedere zaterdag is het mogelijk dat te aanschouwen, zo ook op 5 januari 2013. Beide treinen maken een stop omdat er tussenkomst van een personeelslid nodig is; SLT 2447 in trein 5138 naar Den Haag heeft een storingsmonteur nodig voor een reset terwijl de mat'64 stellen 936, 928 en 469 welke onderweg zijn als trein 80439 van Eindhoven naar Den Haag voor een reiniging met oxaalzuur in de Binckhorst alleen maar een machinistwissel heeft; de machinist uit Den Haag wordt afgelost door een collega uit Haarlem. Overigens had men de SLT, waarmee de fotograaf zijn reis vervolgde, beter naar de Binckhorst kunnen sturen dan het mat'64, deze was een stuk smeriger!
Rotterdam Lombardijen
4.
Afbeelding
Nadat twee HSL-treinen voorlangs zijn gepasseerd mag de rode DBS 6429 met zwaar vertraagde maar wel geheel beladen Tilburg-shuttle 62050 eindelijk van de fly-over vertrekken. Op de achtergrond zien we de vrolijk vormgegeven parkeergarage van het bekende en tevens beruchte Maasstad ziekenhuis.
Rotterdam Zuid
5.
Afbeelding
DBS 1611 had een leuk extra vervoer; een fraaie sleep bestaande uit 12 gesloten wagens van diverse types, 4 lege rongenwagens en wederom 11 gesloten wagens werden met trein 61067 van de Kijfhoek naar de Amsterdam Westhaven gebracht. Vlak voor het inrijden van de Willemstunnel onder de Maas door wordt het station van Rotterdam Zuid gepasseerd.
Rotterdam Lombardijen
6.
Afbeelding
De DBS 1615 is onderweg met de zes keer per week rijdende staaltrein 61261. De trein rijdt vanaf de Kijfhoek via Uitgeest, waar de loc omgelopen wordt, naar Beverwijk. Het eerste deel van de uit 35 Shimmns bestaande trein is fraai vorm gegeven; afwisselend een wagen met een huif van metaal en zeilhuif.
7.
Afbeelding
Onder erbarmelijke lichtomstandigen komt de geheel gele en logoloze Locon 9901 de flyover voor het het station van Rotterdam Lombardije afrijden met een zeer fraai Coevorden-shuttle richting het noorden. Vooraan de trein bevinden zich 7 tankcontainers van "Van den Bosch" en "Van Heur Transport" beladen met veevoeding bestemd voor "Van Triest Veevoeders" in Coevorden. Verder is de trein, op de laatste wagen na, geheel beladen wat een mooi beeld geeft bij het afrijden van de flyover.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BHCoVLxO79s[/youtube]En uiteraard ook de bijbehorende video!
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Za 5 januari 2013 | Roosendaal, Dordrecht en Rotterdam

Bericht door Marcel »

Leuke serie gemaakt zeker voor een zaterdag. Alleen jammer van de extra schilderingen op de Captrain.
"The chase is better than the catch."
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21703
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Za 5 januari 2013 | Roosendaal, Dordrecht en Rotterdam

Bericht door Ronnie »

Leuke stek daar bij Lombardijen.
Goed sporen. Daar houden we van.
Hugeau
Berichten: 701
Lid geworden op: vr okt 05, 2012 10:47 am
Locatie: Miercurea Ciuc
Contacteer:

Re: Za 5 januari 2013 | Roosendaal, Dordrecht en Rotterdam

Bericht door Hugeau »

Leuke serie! Die Sfhimmns kunnen ook naar de Botlek gaan, het is mij trouwens onbekend om watvoor vervoer dit gaat. Uiteraard staal, maar ik dacht dat dit slechts tijdelijk was in de tijd dat er brand was geweest in één van de fabrieken in Velsen Noord?
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7623
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Za 5 januari 2013 | Roosendaal, Dordrecht en Rotterdam

Bericht door Peter »

Hugeau schreef:Leuke serie! Die Sfhimmns kunnen ook naar de Botlek gaan, het is mij trouwens onbekend om watvoor vervoer dit gaat. Uiteraard staal, maar ik dacht dat dit slechts tijdelijk was in de tijd dat er brand was geweest in één van de fabrieken in Velsen Noord?
Staat er mogelijk los van, komen wel uit Bot. link Die Ethanol-trein gaat volgensmij richting Gent Zeehaven en dan verder Frankrijk in met SNCF. Bestemming heb ik nog niet gevonden. :lol:
“Hallo cargo!”
Gebruikersavatar
CFL1800
Berichten: 2282
Lid geworden op: vr aug 31, 2012 10:30 pm

Re: Za 5 januari 2013 | Roosendaal, Dordrecht en Rotterdam

Bericht door CFL1800 »

Peter schreef:Die Ethanol-trein gaat volgensmij richting Gent Zeehaven en dan verder Frankrijk in met SNCF. Bestemming heb ik nog niet gevonden.
Ethanol gaat naar Bazancourt (F)
Gijs Cargo
Berichten: 307
Lid geworden op: vr sep 07, 2012 8:11 am
Locatie: Bremen (DE)

Re: Za 5 januari 2013 | Roosendaal, Dordrecht en Rotterdam

Bericht door Gijs Cargo »

CFL1800 schreef:
Peter schreef:Die Ethanol-trein gaat volgensmij richting Gent Zeehaven en dan verder Frankrijk in met SNCF. Bestemming heb ik nog niet gevonden.
Ethanol gaat naar Bazancourt (F)
Afkomst is de Bot: voorheen bij Odfjell maar nu zal dat wel het RCC van Vopak op de Welplaatweg zijn? Voorheen reed deze trein altijd op zaterdagochtend vanaf de Kijfhoek naar Essen met de loc die de papier-tr naar de Kfh bracht of een die in opzending mee ging. Of dit nu nog steeds elke zaterdag rijd weet ik niet. Trein naar Amsterdam bestaat voor zover ik kan zien uit typische wagens voor papierproducten, in dit geval afkomstig uit Duitsland, met bestemming de Waterland Terminal aan de Hornweg; de 4 assers gaan vaak retour beladen met aluminium voor het Duitse.
Leuke serie overigens.
Groet,
Gijs
SB6414
Berichten: 1540
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 11:43 am

Re: Za 5 januari 2013 | Roosendaal, Dordrecht en Rotterdam

Bericht door SB6414 »

CFL1800 schreef:
Peter schreef:Die Ethanol-trein gaat volgensmij richting Gent Zeehaven en dan verder Frankrijk in met SNCF. Bestemming heb ik nog niet gevonden.
Ethanol gaat naar Bazancourt (F)
Leeg ethanol via Schijnpoort (locwissel).
Bruno
Berichten: 701
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:07 am
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Za 5 januari 2013 | Roosendaal, Dordrecht en Rotterdam

Bericht door Bruno »

Bedankt voor alle info!
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3960
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Za 5 januari 2013 | Roosendaal, Dordrecht en Rotterdam

Bericht door Jeroen »

Leuke zaterdag zo te zien!
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Plaats reactie