Oktober 2017 | Drielandentoer | deel 3

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Oktober 2017 | Drielandentoer | deel 3

Bericht door Ronnie »

Hierbij het derde en laatste deel van het fotoverslag.

Donderdag 19 oktober

Op donderdag wilde ik nog wat stekken rondom Kufstein bezoeken die op de to-do-lijst stonden. Maar eerst werd nog even de Meridian Ersatzzug vastgelegd in Rosenheim.

Afbeelding
Iets voor zeven uur in de ochtend stond ik klaar op het perron, toen de trein iets vertraagd binnekwam. Ook deze keer een zwarte Vectron voor de trein.

Een dag eerder had ik vanuit de EuroCity gezien dat de herfstkleuren bij Niederaudorf goed aanwezig waren, dus dit was de volgende stek die ik een bezoek bracht.

Afbeelding
Gestart werd met ÖBB 1216 001 die de Nightjet uit Düsseldorf en Hamburg naar Innsbruck reed.

Afbeelding
ÖBB 1216 reed de EuroCity naar Italië.

Afbeelding
Goederentreinen kwamen ook langs, onder andere in de vorm van deze ÖBB 1116 098 met een intermodale trein.

Afbeelding
Op dit traject is ieder uur een Railjet te zien die via de Korridorstrecke van Salzburg naar Innsbruck rijdt.

Afbeelding
Als laatste kwam nog een Lokomotion-trein voorbij, getrokken door loc 189 907.

Hierna stond de stek bij Kirchbichl op het programma. Na wat zoekwerk vond ik de stek en er bleek zelfs een bankje te staan, dus dat is mooi meegenomen.

Afbeelding
Als eerste natuurlijk weer een EuroCity ;). Deze keer met de Railjet-kleurige 1216 018.

Afbeelding
En de uurlijkse Railjet.

Afbeelding
Helaas reed er in de tijd dat ik op deze stek stond slechts één goederentrein. Dat was deze autotrein met Lokomotion 151 060 en 151 074.

Afbeelding
Op het station van Kirchbichl kon ik nog een Railjet vastleggen.

Vervolgens ging ik naar Langkampfen.

Afbeelding
Tijdens het wandelen naar de stek kwam deze schroottrein voorbij.

Afbeelding
Eenmaal op de stek aangekomen reed ÖBB 1016 008 de Paneuropa/Terratrans-trein.

Afbeelding
De ÖBB 4024 met Mastercard-bestickering pendelde op en neer tussen Kufstein en Telfs-Pfaffenhofen.

Afbeelding
Lokomotion 185 661 en 189 843 met een intermodale trein naar Brenner.

Afbeelding
Een Railjet naar Innsbruck.

Afbeelding
Lokomotion 193 770 en 193 666 trokken wederom een intermodale trein naar Brenner.

Afbeelding
De EuroCity naar Verona.

Afbeelding
Nadat de twee 151'ers de autotrein naar Brenner hadden gereden kwamen ze weer los terug naar Kufstein. Daar pikten ze deze kunstmesttrein op en kon ik ze in het laatste licht van de dag nog vastleggen.

Na deze trein liep ik terug naar het station om de trein naar Kufstein te pakken. Daar wilde ik de Meridian Ersatzzug nog een keer fotograferen.

Afbeelding
Deze reed met nog steeds met loc 193 664, maar nu met het stuurstandrijtuig achter de loc.

Tijdens het fotograferen van de Meridian-trein kwam een TXL-trein binnenrollen vanuit Duitsland met één loc.

Afbeelding
Nadat er een tweede loc voorop was bijgeplaatst stond het duo 193 552 en 193 556 klaar voor vertrek richting Italië.

Afbeelding
ÖBB 1116 040 heeft eindpunt Kufstein bereikt met zijn REX en zal zometeen worden afgerangeerd naar het emplacement.

Tijdens het wachten op de vertraadge EuroCity naar Rosenheim kwam nog een TXL-trein binnenrijden.

Afbeelding
Deze reed met de bontgekleurde 193 640 voorop. Gelukje dat de EC vertraging had :).

Hierna keerde ik met de vertraagde EC terug naar Duitsland en kon ik een dag later meer dan tevreden weer naar huis reizen.
Goed sporen. Daar houden we van.
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Oktober 2017 | Drielandentoer | deel 3

Bericht door VinceCargo »

Leuke serie, en wat een mazzel dat alle goede lokken voorop zaten zeg!
Geen handvol, maar een land vol
Plaats reactie