Juni 2017 | Fototrip Zwitserland | Deel 3

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Juni 2017 | Fototrip Zwitserland | Deel 3

Bericht door Ronnie »

Woensdag 21 juni

Op woensdag werd wederom bij Frutigen gestart.

Afbeelding
BLS 485 011 en 186 101 trekken de Samskip-trein naar Rotterdam.

Afbeelding
BLS 465 013 met een busjestrein.

Ondertussen hadden we te horen gekregen dat er een storing was in de Basistunnel, waardoor er tot ver in Duitsland treinen aan de kant werden gezet. Daarom werd er richting Kandersteg gereden, in de hoop op wat extra drukte over de berg.

Afbeelding
Vlak na aankomst kwam BLS 425 170 al langs met een lege zouttrein.

Afbeelding
Gevolgd door SBB Cargo met een intermodale trein bergafwaarts.

Afbeelding
En natuurlijk ook de Lötschberger van BLS.

Afbeelding
De Autoverlad van BLS pendelt ieder half uur op en neer tussen Goppenstein en Kandersteg. Hier heeft loc 425 164 bijna de eindbestemming bereikt.

Afbeelding
Vanwege de storing in de tunnel had SBB een pendeltrein ingezet tussen Brig en Spiez die werd getrokken door loc 11172.

Afbeelding
En ook de EuroCity uit Milaan kwam over de berg.

Afbeelding
Deze twee Re 6/6-locs met beladen houttrein hebben net de klim achter de rug en zullen zo de oude tunnel induiken om dan te beginnen aan de afdaling naar Brig.

Omdat de storing in de tunnel was verholpen werd richting Mülenen gegaan omdat we hoopten dat het treinverkeer richting zuiden snel weer op gang zou komen. Helaas hadden we het mis.

Afbeelding
Wel zagen we natuurlijk een intercity...

Afbeelding
...en een RoLa.

Afbeelding
De enige goederentrein die we hier zagen was de Ambrogio-trein met dubbele BLS 465.

Afbeelding
En de Lötschberger natuurlijk.

Op de stek bij de Thunersee stonden werd het helaas ook niet druk.

Afbeelding
Wel kwam hier ook een Ambrogio-trein met dubbele BLS 465 langs.

Afbeelding
En een SBB Re 12/12 met intermodale trein.

Inmiddels konden op deze stek treinen in de andere richting worden gefotografeerd.

Afbeelding
Gestart werd met een intercity.

Afbeelding
Na lang wachten kwam 430 358 met de cementtrein.

Afbeelding
De Cargobeamer reed met twee Vectrons in dubbeltractie.

Vervolgens werd nog even in Gwatt gestaan.

Afbeelding
BLS 485 007 met een RoLa.

Afbeelding
Drie SBB Re 4/4's met een Ewals-trein.

Afbeelding
SBB 923 020 met een wagenoverbrenging.

Afbeelding
De laatste foto van deze dag maakten we van de EuroCity naar Milaan.

Vanwege de tegenvallende drukte werd vroeg gegeten en richting het appartement gegaan.

Donderdag 22 juni

Vol goede moed werd deze ochtend weer in Frutigen gestart.

Afbeelding
SBB 460 018 trok deze intercity richting Spiez.

Afbeelding
De Gallarate-shuttle naar Antwerpen kwam ook langs.

Na deze trein werd weer richting de stek bij Kandersteg gereden om de aankomende Autoverlad van 8:05 op de foto te zetten.

Afbeelding
Maar eerst kwam nog deze dubbele 486 met de Mortara-shuttle naar Gent.

Afbeelding
De Autoverlad reed met BLS 425 194.

Afbeelding
Na de Autoverlad kwam nog de busjestrein met eveneens een BLS 425 als tractie.

Na nog wat Autoverlads en een losse loc was Blausee-Mitholz de volgende stop.

Afbeelding
Met alleen een Re 6/6 op kop daalde deze LKW Walter-trein de berg af.

Afbeelding
Wel drie locs voor de volgende SBB-trein.

Afbeelding
De groene 420 330 reed op kop van een GTS-trein.

Afbeelding
Ook de Wetron-trein kon op deze stek worden vastgelegd.

Afbeelding
Gemengde tractie voor deze containertrein.

Hierna werd weer richting het meer gereden. Het resultaat daarvan is te zien in deel 4.
Goed sporen. Daar houden we van.
Plaats reactie