Diverse kleuren tractie bij CTT Pernis op diverse data

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Diverse kleuren tractie bij CTT Pernis op diverse data

Bericht door The_Knitter »

Vanuit mijn werk zie ik veelvuldig de treinen van- en naar de Combi Terminal Twente in het Rotterdamse Pernis rijden. Echter, een vrachtwagen zet je niet zomaar langs de weg, en mijn baas wordt ook niet blij als ik even in zijn tijd "onnodig" ga hobbyen. De onderstaande foto's zijn daardoor beperkt gebleven tot de weekenden, en soms nog als "geluk" voor- of na het werk (ja, ik vertrek ook regelmatig op zondag of kom op zaterdag thuis).

De eerste foto kwam tot stand door een late thuiskomer: Ik arriveerde 13 juni rond half 2 in de middag op de zaak vanuit Zwitserland, en na het opruimen van de truck, laatste administratieve papierwinkel afhandelen en inleveren, kon ik naar huis. Een melding van RailMagazine op Facebook deed mij toch even kort in Pernis kijken (de fotocamera heb ik altijd bij me tijdens het werk, voor het geval dát).
Afbeelding
RTB V204 + 186 110 + PCC-shuttle
by Durk Houtsma., on Flickr
Inmiddels is de RailMagazine-lok ontstickerd, en rijdt ook niet meer bij Rurtalbahn.

Misschien was het geluk met de dommen, maar ik moest op zondag 27 september weer vertrekken met de vrachtwagen. De ultieme mogelijkheid om nog even langs de CTT Pernis te wippen. En jawel, Locon stond met de fraai bestickerde 1796 bij de Combi Terminal Twente in het Rotterdamse met een Coevorder-shuttle te rangeren. Een snelle klik, en daarna door naar het werk voor een rit naar het Duitse Brünsbuttel.
Afbeelding
LC 1796 + Coevorder-shuttle

Op mijn verjaardag wilde ik even naar het werk voor wat voorbereidend werk voor de maandag, en ik wilde de auto even helemaal leeghalen en een uitgebreide sopbeurt geven. Het is tenslotte je "tweede huis". Ook nu stond Locon in Pernis, maar dan met een zwarte G1206 mét sticker. Die had ik nog niet, dus maar even klikken.
Afbeelding
LC 1572 + Coevorder-shuttle

Dat was gelijk de laatste klik van Locon bij de CTT Pernis, want TrainServices heeft het rangeerwerk overgenomen voor de Bentheimer- en/of Coevorder.
Op zondag 3 April deed ik een rondje haven. Tegenwoordig gebeurt het 'rondje haven' op zondagen frequenter. De eerste trein van deze dag werd bij de CTT geklikt, met een simpel maar leuk bestickerde G1206 van TrainServices met Bentheimer en/of Coevorden-shuttle.
Afbeelding
TS 108 + containertrein
Achteraf had ik iets meer zijkant willen pakken, maar bij aankomst kwam de trein er al aan, dus was even haasten...

Door enkele andere activiteiten was ik tussendoor niet meer een zondags rondje haven wezen doen, maar op 8 mei kon de uiterst fraai bestickerde TS 107 vastgelegd worden.
Afbeelding
TS-107 + Coevorden/Bentheim-shuttle
De loc draagt stickers voor de PortShuttle, een treinverbinding gereden door TrainServices tussen het RSC Waalhaven en één van de 3 Railterminals bij de ECT Delta en de ECT Euromax.

Op 19 juni kwamen we weer in de Rotterdamse haven, en ditmaal kon (eindelijk) TrainServices vanaf het viaduct vastgelegd worden, met tanks van de Shell Pernis op de achtergrond. Door vroeger op reis te gaan, was TrainServices nog niet in Pernis.
Afbeelding
TS 107 + containertrein

Tegenwoordig rijdt de PCC-shuttle 7 keer per week, en doet daardoor ook op zondagen de CTT Pernis aan. Ongetwijfeld was hier iets vertraagd, want normaal gesproken zou TrainServices al hier moeten arriveren of al zijn. TrainServices stond daarentegen enkele uren opgesloten op de Maasvlakte vanwege een defecte Calandbrug.
Afbeelding
RTB V203+186 423 + PCC-shuttle

Hopelijk binnenkort nog een G1206 van Rurtalbahn met PCC-shuttle, en mijn "lijstje" is aardig compleet. Helaas heb ik hier geen TrainSupport of LTE.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Diverse kleuren tractie bij CTT Pernis op diverse data

Bericht door Jeroen »

De V204 rijdt inmiddels ook al niet meer bij RTB. Leuke plaatjes van deze bediening.
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3405
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Diverse kleuren tractie bij CTT Pernis op diverse data

Bericht door Rens »

Leuk, vooral de TS-107 doet het goed van de zijkant! Overigens rijdt de V204 nog gewoon bij RTB ;-)
ov_wijzer
Berichten: 926
Lid geworden op: do nov 15, 2012 2:39 pm
Contacteer:

Re: Diverse kleuren tractie bij CTT Pernis op diverse data

Bericht door ov_wijzer »

Jeroen schreef:De V204 rijdt inmiddels ook al niet meer bij RTB. Leuke plaatjes van deze bediening.
Volgens mij is de V203 juist weg en is de V204 er nog wel. Zat van de week nog voor de Nissan trein uit Awhv.
Plaats reactie