Verschillende "kleuren" RRF bij P&O Europoort

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
The_Knitter
Berichten: 3304
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Verschillende "kleuren" RRF bij P&O Europoort

Bericht door The_Knitter » zo jul 03, 2016 2:37 pm

De afgelopen maanden op zondag ben ik diverse keren bij P&O in de Europoort geweest, en heb daar meerdere locomotieven kunnen fotograferen. Hier volgen er 3 plaatjes, van 3 "kleuren" RRF.

Afbeelding
RRF 16 plaatst Melzo-shuttle
by Durk Houtsma., on Flickr
Op 3 April kwam de RRF16 een Melzo-shuttle plaatsen.

Een week later poging 2, want ooit moest de blauwe RRF19 op de foto ergens toch wel lukken?
Afbeelding
RRF 19 + Melzo-shuttle
by Durk Houtsma., on Flickr
Tijdens het rondje haven weer bij P&O Europoort gekeken. De RRF 19 stond binnen de poort, en de lok was uit. Even rondgekeken, en niet te lang gewacht om terug te komen. Bij terugkomst stond de RRF 19 met frontseintjes aan. Een kwartier later kwam de volbeladen Melzo-shuttle de poort uitrijden bij P&O Europoort richting emplacement Europoort.

Gezien RRF veel werk in de havens verricht, is er niet altijd een V100 beschikbaar. Het gebeurde al regelmatig dat er een Belgische Reeks 73 meegenomen werd naar de P&O, maar in veel gevallen was er ook een V100 aanwezig. Tegenwoordig gebruikt men steeds minder een V100 bij de P&O, en doet men het met één of 2 Belgische Reeks 73'en. Bij gebruik van 2 rangeerloks, zit er bijna altijd aan elke zijde één lok.
Een week eerder zat hij aan de P&O-zijde en aan de andere zijde geen lok, en werd het met zon niks, als de trein geduwd ging vertrekken. De week later werd wederom een poging verricht, en met hooguit een halfuur wachten was het prijs: De RRF 108 vertrok bij P&O Europoort met een volbeladen en vertraagde Poznan-shuttle. Vanaf de Europoort neemt later een V100 de trein over, en op de Waalhaven gaat ERS met een 189'er weer verder richting Bad Bentheim en Polen.
Afbeelding
RRF 108 + ERS-Poznan shuttle
by Durk Houtsma., on Flickr

Ik heb wel meer V100'en bij P&O, maar die staan (nog) niet online. Alle foto's zijn daar op zondag gemaakt.
Laatst gewijzigd door The_Knitter op za jul 16, 2016 8:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

SB6414
Berichten: 1040
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 11:43 am

Re: 3 "kleuren" RRF bij P&O Europoort

Bericht door SB6414 » zo jul 03, 2016 3:00 pm

Geinig!

Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 1960
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm
Locatie: Delfgauw
Contacteer:

Re: 3 "kleuren" RRF bij P&O Europoort

Bericht door Rens » zo jul 03, 2016 4:18 pm

Gele loc met blauwe container en vice versa. Voor het contrast op de foto mooi dat dat niet andersom was :-)

The_Knitter
Berichten: 3304
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Re: Verschillende "kleuren" RRF bij P&O Europoort

Bericht door The_Knitter » za jul 16, 2016 8:54 pm

Nou, vandaag even bij P&O gekeken voor de Melzo, kwam er toch langs tijdens het 'rondje haven'. De volgende, vrij unieke, combinatie kunnen vastleggen voor de verzameling 'verschillende kleuren RRF bij P&O Europoort'
AfbeeldingRRF 17 + RRF 104 + Melzo-shuttle + RRF 108
16 Juli 2016 - Vandaag was ik weer even in de Rotterdamse havens te vinden. Tijdens het rondje havens kwamen wij uit bij de P&O Europoort, waar de Melzo-shuttle met de RRF 104 voorop gereed stond. De motoren draaiden, de frontseinen stonden aan, en de machinist was ter plaatse. Na ruim 45 minuten had de trein nog geen meter gereden, en raakte het geduld rustig op. Uiteindelijk vertrokken wij nog even om te kijken of er activiteit bij de Cobelfret in de Botlek was, maar zover kwamen wij niet, want er was een DB Cargo-bediening bezig. Zie vorige foto.
Daarna toch maar terug naar P&O, en bij aankomst viel ons iets vreemds op: er stond een V100 voor de RRF 104.
Snel een stek opzoeken, maar door werkzaamheden waren de keuzes beperkter.
Na bijna een halfuur wachten kwam dan eindelijk de trein in beweging, met voorop de reddende engel, de RRF 17. Aan de lok zit direct de defecte 104, en helemaal achteraan en geheel buiten beeld de 108.

Voor zover mij bekend hebben de Reeks 73'en geen radiografische besturing, dus zonder een tweede man kon er ook niet geduwd met de RRF 108 worden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten