station Gouvy (Lijn 42)

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
Westley
Berichten: 56
Lid geworden op: za mar 01, 2014 2:27 pm
Locatie: Belg.Ardennen

station Gouvy (Lijn 42)

Bericht door Westley »

Vandaag zoals gebruikelijk in het weekend maar even wezen kijken op station Gouvy. Daar stonden dus een zestal Desiro's uit de reeks 085 want andere komen hier helaas niet. Daarbuiten was de CFL 3003 aanwezig onderweg van Luxemburg stad naar Liers. Van de Desiro's stonden de volgende nrs 08503, 08516, 08527, 08551, 08560 en de 08593. Het merendeel zal morgen weer vertrekken en krijgen we weer een nieuwe serie. Hopelijk wederom enkele welke ik nog niet heb kunnen fotograferen. Vandaag de 08527 en de 08560 welke ik nog niet had in de collectie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wim
Met de trein zou u er al zijn
Westley
Berichten: 56
Lid geworden op: za mar 01, 2014 2:27 pm
Locatie: Belg.Ardennen

Re: station Gouvy (Lijn 42)

Bericht door Westley »

Tja vorige week om deze tijd konden we geen deur uit vanwege de sneeuw. Ben dus zondag 17/1 naar station Gouvy gegaan en kon daar een paar leuke opnames maken van treinen in de sneeuw:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groet

Wim
Met de trein zou u er al zijn
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3421
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: station Gouvy (Lijn 42)

Bericht door Rens »

In vergelijking met dit valt het laagje sneeuw dat we in Groningen hadden vies tegen. Leuke winterse serie!
Westley
Berichten: 56
Lid geworden op: za mar 01, 2014 2:27 pm
Locatie: Belg.Ardennen

Re: station Gouvy (Lijn 42)

Bericht door Westley »

Dag Rens

Ja hier lag vorige week zaterdag en zondag 40cm en in het hogere gedeelte 70cm Maar dat is nu al een stuk minder het dooit heel erg

Wil straks nog even naar Gouvy om in nevelig weer en sneeuw een serie 3000 te fotograferen. Ook deze wordt geplaatst.

groet en dank voor je reactie

Wim
Met de trein zou u er al zijn
Westley
Berichten: 56
Lid geworden op: za mar 01, 2014 2:27 pm
Locatie: Belg.Ardennen

Re: station Gouvy (Lijn 42)

Bericht door Westley »

Gisterenmiddag rond 13.25 stond er plots een serie 2200 op Gouvy. Denk dat er een CFL een defect heeft gekregen en dat deze werd ingezet om de passagiers op te halen en alsnog naar hun bestemming te brengen. Ze kunnen niet ver in Belgie gelet op de bovenspanning. Maar ik was blij deze een keer in Gouvy te zien.

De CFL 2206 met daarnaast de NMBS AM08 08559:

Afbeelding

Op onderstaande foto was hij net aan het vertrekken:

Afbeelding

Had hem graag nog even van de andere kant willen nemen maar dat ging helaas niet meer

groet

Wim
Met de trein zou u er al zijn
Westley
Berichten: 56
Lid geworden op: za mar 01, 2014 2:27 pm
Locatie: Belg.Ardennen

Re: station Gouvy (Lijn 42)

Bericht door Westley »

Zojuist terug van een bezoek aan station Gouvy. Ik ging daar heen met een speciale reden. Hier in het dorp hangt er lekker nevel boven de sneeuw zie de eerste foto genomen vanuit de achtertuin. Ik had dus gehoopt dat dit ook op station Gouvy zo zou zijn.

Onderweg even buiten het dorpje werd het dikker en later op de weg ook diverse keren lekker goed nevelig. Ik werd dus blij. Maar eenmaal in Gouvy gekomen helaas daar was het helder nagenoeg. Ik heb daar de CFL 3012 als IC114 van Luik via Vielsalm, Gouvy naar het G H Lux. kunnen fotograferen. Volgende keer beter

zoals ik het graag wilde

Afbeelding

Zoals het dus was (helaas)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgende keer beter hopen we maar en er zullen nog meer opnames volgen.

Groet van deze kant

Wim
Met de trein zou u er al zijn
Westley
Berichten: 56
Lid geworden op: za mar 01, 2014 2:27 pm
Locatie: Belg.Ardennen

Re: station Gouvy (Lijn 42)

Bericht door Westley »

Ondanks het slechte weer toch maar even een poging ondernomen om wat te kunnen fotograferen. als IC 111 kwam de CFL 3002 vanuit het Groot Hertogdom Lux. met als eindbestemming Luik.

Afbeelding

De IC 111 / CFL 3002 had om 10.34 moeten aankomen op Gouvy maar kwam om 10.46 dus met 14 min. vertraging aan met dit keer 4 I10 rijtuigen

Wim
Met de trein zou u er al zijn
Westley
Berichten: 56
Lid geworden op: za mar 01, 2014 2:27 pm
Locatie: Belg.Ardennen

Re: station Gouvy (Lijn 42)

Bericht door Westley »

Ja omdat ik toch nog even weg moest en langs het station kwam even gestopt op een tijdstip dat er toch iets moest komen.
Het weer was echt niet beter dan jl. zaterdag en dus had ik al een plaats in mijn gedachten waar te staan om geen regen en wind op de lens te krijgen.

Toen het treinstel er aan kwam ex Troisvierges veranderde hij plots van spoor en kon zien dat hij op spoor 3 zou binnen komen. Vreemd want normaals is spoor 2 in gebruik voor trein verkeer ex Troisvierges en spoor 1 ex Luik/Vielsalm. Spoor 3 is voor een Desiro die als schooltrein die week dienst doet.

Ik kon nog mooi even een andere plaats opzoeken die eigenlijk beter was. Kon de camera/lens achter een paal houden van de bovenleiding en zodoende uit de wind/regen bleef. Het was dus de CFL 3009 die als IC 115 binnen kwam.

Afbeelding

Men schijnt een tekort te hebben aan reserve lampen voor de serie 3000. Vorige week de 3012 en nu de 3009 met een kapotte verlichting. Tenminste 1 daarvan doet het niet

Wim
Met de trein zou u er al zijn
Westley
Berichten: 56
Lid geworden op: za mar 01, 2014 2:27 pm
Locatie: Belg.Ardennen

Re: station Gouvy (Lijn 42)

Bericht door Westley »

Een winterdag in de Ardennen. Zo kan je het wel noemen. Vanochtend kwam ik langs station en precies op ene tijdstip dat er een IC uit Luik moest komen. Het was even droog maar nog voldoende sneeuw om te zien. het was de CFL 3012 die als IC 110 binnen kwam vanuit Vielsalm:

Afbeelding

Maar vanmiddag waren de omstandigheden even anders. Ik kon dus wederom de CFL 3012 als IC 115 fotograferen en tevens de NMBS AM08 Desiro 08530. Het was best even prettig in deze zware sneeuw te staan:

Afbeelding


Afbeelding

Maar zoals vaak genoeg hier, de treinen reden op tijd!!!

Wim
Met de trein zou u er al zijn
Westley
Berichten: 56
Lid geworden op: za mar 01, 2014 2:27 pm
Locatie: Belg.Ardennen

Re: station Gouvy (Lijn 42)

Bericht door Westley »

Vandaag was het dus zover dat de goederen trein zou komen. Ik was er om 08.40 en toen stonden alleen de goederenwagons. De diesels had men verstopt. Niet op station maar ergens in ene bocht waar niemand ze zoekt. Ik ga straks weer terug.

In totaal 38 wagons die allen beladen worden. Op een der foto's zie je nog op maat gezaagde stammen zowel in lengte als in dikte. Dit geheel conform de wens van de klant. De een zegt vanmiddag om 3uur klaar met laden de ander zegt om 4uur vertrek. Ik zal er om 3uur zijn en loop dan alles na:

Hier alvast de eerste serie van de wagons waarvan enkele al beladen. Het werk werd even onderbroken vanwege de komst van RTBF dit voor het maken van een reportage voor de TV!! Ik moest beloven voor 0900 weg te zijn en dat heb ik dus ook gedaan.


Op onderstaande foto zien jullie 3 personen. de man die met zijn rug naar mijn camera staat is de grote baas dhr Paul zelf met wie ik een leuk praatje heb gemaakt. Tevens aan de linkerkant alle boomstammen welke dus overgeladen worden op de wagons. Welke van VTG zijn. Idelux heeft het gehele transport in handen. Het houtbedrijf doet zelf niets en zorgt alleen dat de lading klaar ligt.

Afbeelding

In totaal dus 38 wagons die beladen moeten worden vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanavond komen dus de restant opnames en ik hoop inclusief de diesels

Wim
Met de trein zou u er al zijn
Westley
Berichten: 56
Lid geworden op: za mar 01, 2014 2:27 pm
Locatie: Belg.Ardennen

Re: station Gouvy inclusief de hout trein in Courtil 24/02

Bericht door Westley »

Zoals beloofd hierbij de laatste opnames die ik heb kunnen maken vanmiddag. Ten eerste op het bedrijf zelf met de aankomst de NMBS 7842 en ook later bij aankomst te Gouvy en de CFL 3018 en 3017. De 3018 in combinatie met de NMBS AM08 08535. Het was een drukke maar een fijne hobby dag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wim
Met de trein zou u er al zijn
Westley
Berichten: 56
Lid geworden op: za mar 01, 2014 2:27 pm
Locatie: Belg.Ardennen

Re: station Gouvy (Lijn 42)

Bericht door Westley »

Vandaag was het een echte winterse dag in de Ardennen. Hierbij opnames van de NMBS AM08 08535 en 08513 die als reserve staan voor de NMBS in Gouvy. Tevens de aankomst van de CFL 3017 ex Troisvierges bestemming Luik via Gouvy/Vielsalm

Deze had slechts 3 min vertraging in dit weer op een afstand 1uur en 10 minuten rijden.

Afbeelding

Afbeelding

De CFL 3017 als IC 113 aankomst Gouvy met slechts 3 minuten vertraging op een rit van 1 uur en 10 minuten

Afbeelding

Wim
Met de trein zou u er al zijn
Westley
Berichten: 56
Lid geworden op: za mar 01, 2014 2:27 pm
Locatie: Belg.Ardennen

Re: station Gouvy (Lijn 42)

Bericht door Westley »

Gisteren was het even best druk op station Gouvy. Wat normaal gesproken niet gebeurd is dat er nu een CFL treinstel met de hout trein te samen bezig waren.

De NMBS 7839 was laat aangekomen in Courtil. Normaal is deze rond 14.10 al aanwezig met aankoppelen van de VTG houtwagons maar dat was nu dus 14.30. Daarbij dat de CFL 3006 ook vertraagd was met 5 minuten. Normaal is het dan zo dat de CFL kan doorrijden naar het perron spoor 3 en de houttrein moet wachten tot deze is vertrokken. Maar dat was dit keer niet zo. De CFL 3006 ging naar spoor 3, de 7839 naar spoor 4, op spoor 5 stonden 2x een Desiro en na afkoppelen ging de 7839 omrijden op spoor 6. Werd dat ook eens gebruikt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wim
Met de trein zou u er al zijn
Plaats reactie