19 mei-10 juni 2015| InterRail #12: 1 juni 2015

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
JUSTINIAN
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr mar 15, 2013 8:13 pm

19 mei-10 juni 2015| InterRail #12: 1 juni 2015

Bericht door JUSTINIAN »

Leoben is niet mijn favoriete station/etappeplaats geworden. Na wat pech op het station werd ik in mijn pension tot 02;00 uit mijn slaap gehouden door een drankorgel/cokejunk, die het nodig vond de TV keihard aan te zetten, ondanks verzoeken van mij én van de pensioneigenaar om dat na te laten. De baas zou nog een hartig woordje met het sujet spreken en ik kreeg 5 euri korting. Met plannen voor Wenen, maar ook het besef, dat mij eerder vijf cargo's te Leoben door de neus geboord waren, moest ik maar zien, hoe een en ander zou gaan.
De rit zou gaan via Schwarzach Sankt-Veit, waar ik jaren eerder goede ervaringen had met cargo's ter plekke, alvorens via Salzburg naar Wien-Praterstern (waar ik een prima hotel had geboekt). Helaas zou deze dag minder goed verlopen qua cargo's.

Te Leoben wist ik wéér drie goederentreinen te missen door dezelfde oorzaken de avond tevoren.
Laaiend, maar niet van enthousiasme sta ik op het punt om de paar te Leoben gemaakte foto's te wissen en dat station symbolisch uit mijn bestaan weg te vagen als de eer tenauwernood gered wordt door 1142 682 met diens gevolg:
Afbeelding1142 682 Leoben cargo 1VI15 by leon2711schrijvers

Een kolentrein staat met 1216 142 in 2e positie (de voorste lok staat voor paal en dus niet te fotograferen) buiten het station en wordt vanuit 'mijn' trein richting Schwarzach Sankt-Veit op de korrel genomen:
Afbeelding1216 142 Leoben 1VI15a by leon2711schrijvers

Voor Schwarzach Sankt-Veit stond de Ekol klaar, maar deze heb ik niet kunnen fotograferen -er stond een tweety voor en dat drukte mijn toch al niet té vrolijke stemming. Deze werd nog wat slechter toen in anderhalf uur SSV slechts één cargo kwam opdagen. ÖBB 1216 021 redt de 'eer' voor Schwarzach Sankt-Veit. Toen ik vertrok kwamen er drie langs... volgende keer Bischofshofen maar, aangezien daar twee lijnen bij elkaar komen, waar SSV een station op de lijn is...
Afbeelding1216 021 Schwarzach Veit 3VI15 by leon2711schrijvers

Tijd genoeg dus om Denkmallok 93.1379 op de plaat te zetten. En nee, ik heb daardoor geen cargo gemist, want die kwamen verder niet tussen 13;10-14;59...
Afbeelding93.1379 SSVeit 3VI15a by leon2711schrijvers

Om toch iets te behouden, wordt 1144 238 met een gewone stopper naar Innsbrück op de plaat gezet:
Afbeelding1144 238 SSVeit 3VI15 by leon2711schrijvers

In arren moede dan maar DB Schenker 185 243 te Salzburg Hbf opgevoerd...
Afbeelding185 243 SB 1VI15a by leon2711schrijvers

Back-in-town en hoe lastig Wien Hbf met stilstaande treinen te fotograferen is, laat MAV 470 008 zien:
Afbeelding470 008 Wien Hbf 1VI15c by leon2711schrijvers

ÖBB 1116 031 rijdt met een nachttrein door Wien Hbf en het eerste rijtuig achter de lok is inderdaad een ex-DACH-Hotelzug/CNL dubbeldekker, in de ÖBB kleuren:
Afbeelding1116 031 Wien Hbf 1VI15 by leon2711schrijvers

Helaas werd de dag slecht afgesloten met de passage van Vectron 193 820, die twee keer gefotografeerd werd. Beide foto's bleken door het te zeer verstrooide licht mislukt. Met bar slechte resultaten in Oostenrijk, in contrast met de successen van Bratislava én het plan Wenen--Breclav--Bratislava toch eens te doen, werd afgezien van een lokale verkenning van het Weense spoorpalet en zou ik op 2 juni mijn gram elders wel halen.
Plaats reactie