Di 7 april 2015 | Viersen

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3960
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Di 7 april 2015 | Viersen

Bericht door Jeroen »

Voor de liefhebbers, een bedieningsspecial. :) Op dinsdag 7 april 2015 ging ik voor de eerste keer de bediening in Viersen vastleggen.
Schroothandelaar Rheinische Recycling (RRG) heeft als enige in Viersen nog een spooraansluiting. Het lijntje loopt door een woonwijk en gaat letterlijk door vele achtertuinen.
De aan- en afvoer gaat via Neuss Gbf met trein EK 54614. Elke dinsdag en donderdag rijdt trein EK 54614 een rondje om de kerk, vanuit Neuss gaat de trein via Krefeld naar Viersen en bediend dan RRG. Na Viersen gaat de trein een bediening in Reydt doen en gaat dan via Mönchengladbach terug naar Neuss.

Eerst ging ik het lijntje verkennen.
Afbeelding
Bij RRG stond de poort al open. RRG heeft een eigen railtractor om met de wagens te kunnen rangeren.
Afbeelding
Zoals ik al zei, loopt de lijn door een woonwijk en snijdt vele achtertuinen af.
Afbeelding
Afbeelding
De enige bewaakte overweg, die de mcn moet sleutelen.
Afbeelding
Restanten van een oude spooraansluiting. De lijn kwam bij een vuilverwerker vandaan paar 100 meter achter me.
Afbeelding
Een uur na aankomst in Viersen, zag ik de trein keurig op tijd Viersen Gbf oprijden. Dus werd de beste stek ingenomen. Geduwd komt DB Schenker 294 670 met 7 lege Eaos voorbij gereden, na het sleutelen van de overweg.
Afbeelding
Omdat het kan nog ééntje van meer opzij. Bij het bushokje was een Nederlander oud ijzer in de wijk aan het ophalen. :P
Afbeelding
De trein is sprintend bij te houden. Na een sprintje terug naar RRG, arriveerde de trein ook niet veel later. De mcn meldde zich bij een werknemer. Na kort overleg werd besloten de Eaos de loods in te duwen.
Afbeelding
De loc werd direct afgekoppeld.
Afbeelding
En vertrok nog geen minuut later weer naar Viersen Gbf.

Voor de geïnteresseerde:
di+do
EK 54614
KNG 11:32
KKR 11:49
KV G 12:07/52
KVH 12:54
KRY G 13:10/42
KKOI 13:55
KNG 14:09
Laatst gewijzigd door Jeroen op ma jul 20, 2015 9:28 pm, 5 keer totaal gewijzigd.
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Rolandrail
Berichten: 3261
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 4:08 pm

Re: Di 7 april 2015 | Viersen

Bericht door Rolandrail »

Wie het kleine niet eert... Leuke reportage, hulde!
Rolandrail is verhuisd van .net naar .nl!
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 883
Lid geworden op: za okt 12, 2013 1:18 am
Locatie: België
Contacteer:

Re: Di 7 april 2015 | Viersen

Bericht door Maarten »

Mooi in beeld gebracht!
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3960
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Di 7 april 2015 | Viersen

Bericht door Jeroen »

Bedankt Roland en Maarten! :)
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Plaats reactie