21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 3

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
Michel
Berichten: 432
Lid geworden op: zo sep 29, 2013 8:39 pm

21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 3

Bericht door Michel »

Voor de derde dag stond de stek bij Himmelstadt op de planning. Ook nu werd na een goede nachtrust weer vroeg opgestaan en tegen 7u liep ik weer naar de auto bij het hotel. In Himmelstadt geldt hetzelfde als in Retzbach-Zellingen, de zon begon pas om 8u30 daar goed te staan. Dus werd er weer eerst een kijkje genomen in Harrbach. Daar passeerde op een Vectron van BoxXpress na, niets bijzonders. Hierna ben ik doorgereden naar Himmelstadt en bij aankomst stonden er 2 duitse medefotografen al reeds te fotograferen, dus ben ik maar bij hen gaan staan.

Afbeelding
De eerste trein die in Himmelstadt passeerde was wederom BoxXpress. Naast Vectrons en zwarte 185'ers, hebben zij ook stickerloze zilvergrijze Railpool 185 in dienst. De 185 717 met een containertrein bij Himmelstadt op 23 april 2015.

Afbeelding
De volgende fraaie cargo was van TXL: de stickerloze zwarte 189 997 bij Himmelstadt.

Afbeelding
In het Maintal rijdt een grote variëteit van vervoerders. De volgende cargo was van OHE Cargo met de 189 937 zonder sticker.

Afbeelding
Toen een van de duitsers terug naar het station liep, zijn wij verder gaan lopen. We waren echter nog niet zover, toen DBS 185 218 met een UC eraan kwam. Toen maar heel creatief in het koolzaadveld gaan staan ;)

Afbeelding
Aangekomen op de beoogde plek, was de TXL 182 525 - nog in Tweety-kleuren - de eerste die voorbij kwam.

Afbeelding
De volgende cargo was een benzinetrein van RC, die getrokken werd door RC 185 606.

Afbeelding
Vervolgens kwam PCT de hoek om met een ARS-Altmann autotrein met de 193 858.

Afbeelding
De volgende cargo was Metrans met een containertrein. Deze dag was het de 185 511 die voor de trein stond. Een week later werd ook deze loc ontstickerd.

Afbeelding
Toen de duitsers het voor gezien hielden, ben ik maar eens gaan variëren met de standpunten bij het sein. Eerst maar eens het kopse standpunt met DBS 185 347 met een autotrein.

Afbeelding
Vervolgens van wat meer opzij: DBS 185 262 met een sleep Tanoos'n bij Himmelstadt.

Afbeelding
Op blokafstand gevolgd door RTB 185 672 met een ARS-Altmann autotrein.

Toen het 12u was, de spullen ingepakt om naar Harrbach te gaan. Tijdens het rijden kwam ik vervolgens RBH tegen met een cargo.....
Afbeelding
De volgende containertrein van BoxXpress was voorzien van een aantal locomotieven. De 193 883 met 2 zusterlocs nabij Harrbach.

Afbeelding
Zoals bij dag 2 al verteld, ging het gisteren tot 2 keer toe verkeerd met een cargo die getrokken werd door een DBS 151. Ook deze dag kwamen er een aantal voorbij. De eerste was een UC die getrokken werd door DBS 151 168.

Afbeelding
Op blokafstand gevolgd door DBS 151 046 met wederom een UC. Gelukkig nu geen wolken die roet in het eten gooien :-))

Afbeelding
De volgende fraaie cargo: RC 145 091 met een ARS-Altmann autotrein.

Afbeelding
Schijnbaar had DBS deze dag een blik DBS 151 opengetrokken, want binnen het uur kwam de 3e voorbij. De strak in de lak ziitende DBS 151 006 met wederom een UC richting het zuiden.

Afbeelding
In de omgeving van Würzburg waren er schijnbaar werkzaamheden aan het spoor, want er reden deze dagen diverse treinen met steenslag en ander werkmaterieel. De SGL V180.07 met een werktrein rijdend in de richting van Würzburg.

Afbeelding
Het was inmiddels al reeds 15u geweest. Het moment dat je even uit 2 kanten kunt fotograferen. Ondanks de nog wat zwarte neus, ging DBS 152 136 (mijn eerste "Albatros" :-)) ) toch op mijn geheugenkaart met zijn beladen autotrein.

Afbeelding
Totaal onverwachts kwam van de andere kant PKP Cargo met een kolentrein eraan. De PKP 189 205 nabij Harrbach.

Afbeelding
In de namiddag kwamen er vooral treinen van DBS voorbij en lieten de private vervoerders het een beetje afweten. Een van de fraaiere cargo's van DBS was deze ketelwagentrein met DBS 152 050.

Afbeelding
Ondanks de overvloed van treinen die getrokken worden door de BR 152 en 185, is de BR 189 toch een uitzondering. De 189 013 had deze middag de eer om deze LKW-Walter special te trekken door het Maintal.

Afbeelding
Na een stortvloed van treinen van DBS, kwam als een van de laatste treinen die dag TXL nog voorbij. TXL 185 539 met een ARS-Altmann autotrein rijdend richting het noorden van Duitsland.

Vervolgens werd tegen 19u de spullen ingepakt, vlug wat gegeten om vervolgens naar het hotel te gaan. Aangekomen in het hotel heb ik kunnen regelen dat ik nog een hele dag langer zou kunnen blijven, want de weersvoorspellingen voor vrijdag waren prima. Oorspronkelijk was het plan om vrijdagmiddag weer de reis naar huis aan te vangen. Dat deze keuze goed zou uitvallen, is voor het volgende topic :-))
Laatst gewijzigd door Michel op di mei 05, 2015 12:42 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
wessele
Berichten: 757
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 3

Bericht door wessele »

Die PKP is mijn favoriet uit deze prachtige serie!
Gebruikersavatar
TonM
Berichten: 218
Lid geworden op: ma dec 31, 2012 10:53 am
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 3

Bericht door TonM »

is de moeite geweest,om daar naar toe te gaan,Michel

mooie serie
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 3

Bericht door Marcel »

Mooie serie hoor maar pfffff wil je me niet meer zo laten schrikken. Je schrijft de 182 511 van TXL, die dus zijn logo's heeft verloren. Maar volgens mij is het de 182 525.
"The chase is better than the catch."
Michel
Berichten: 432
Lid geworden op: zo sep 29, 2013 8:39 pm

Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 3

Bericht door Michel »

Marcel schreef:Mooie serie hoor maar pfffff wil je me niet meer zo laten schrikken. Je schrijft de 182 511 van TXL, die dus zijn logo's heeft verloren. Maar volgens mij is het de 182 525.
Om dan maar alvast een tipje van de sluier te geven: de 182 511 van TXL volgde op dag 4 met logo's. Zojuist nog maar eens nagekeken en het betrof inderdaad de 182 525 die ik donderdag fotografeerde. Heb de tekst inmiddels aangepast. Overigens was ik al lang blij dat ik een Taurus kon platen in Tweety-kleuren. Dat gevoel werd de volgende dag alleen maar versterkt :-))
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 3

Bericht door Jeroen »

De PKP kolentrein is echt gaaf, zo'n PKP trein zie niet snel zo zuidelijk in Duitsland! :o Mooie platen weer! 8-)
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 3

Bericht door Ronnie »

Gave serie. Zeker de BoxXpress Vectrons in dubbeltractie 8-) .
Goed sporen. Daar houden we van.
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 3

Bericht door VinceCargo »

Leuke serie met Boxxpress en PKP als toppers..
Ben benieuwd naar dag 4..
Goed om te zien dat de avondstek in Harrbach weer een beetje bruikbaar is!
Geen handvol, maar een land vol
db2612
Berichten: 442
Lid geworden op: do aug 23, 2012 10:04 pm
Locatie: Delft

Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 3

Bericht door db2612 »

Fraaie serie.
Kijk ook eens bij mijn Youtube http://www.youtube.com/user/db2612
Of kijk bij mijn Foto's http://www.flickr.com/photos/42239030@N04
reMARKable
Berichten: 430
Lid geworden op: vr feb 07, 2014 8:35 pm
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 3

Bericht door reMARKable »

Die PKP trein is heel fijn zeg.
Btw, is de Flickr niet openbaar?
Michel
Berichten: 432
Lid geworden op: zo sep 29, 2013 8:39 pm

Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 3

Bericht door Michel »

reMARKable schreef:Btw, is de Flickr niet openbaar?
Zie het PB-bericht.
Plaats reactie