21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 1

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
Michel
Berichten: 432
Lid geworden op: zo sep 29, 2013 8:39 pm

21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 1

Bericht door Michel »

Op maandagmorgen 20 April heb ik de knoop doorgehakt om naar het Maintal te gaan. Na eerst de baas lief te hebben aangekeken, heb ik in de loop van de dag de zaken verder geregeld. Toen laat in de middag het bericht kwam dat GDL een staking had aangekondigd voor de woensdag en donderdag, ging ik de volgende dag toch enigszins met "het lood in de schoenen" die kant uit. Niet wetende wat mij te wachten stond. Na aankomst in het hotel in Gemünden, ben ik kort daarna doorgereden naar de middagstek bij station Retzbach-Zellingen.

Afbeelding
De RE Frankfurt am Main Hbf - Würzburg Hbf reed met de bestickerde 146 246 in de richting van Würzburg bij aankomst op de stek. Toen wist ik dat deze loc een half uur later weer voorbij zou komen om weer terug naar Frankfurt te gaan. De 146 246 bij aankomst in Retzbach-Zellingen.

Afbeelding
Na de RE kwam DBS 185 270 met deze trein voorbij rijdend in de richting van Gemünden am Main.

Afbeelding
De voor Metrans rijdende SBB 482 045 met een containertrein rijdend in de richting van Gemünden am Main. De 482 045 kwam ik de volgende dagen nog wel vaker tegen ;)

Afbeelding
TXL 182 567 met een ARS-Altmann autotrein, waarbij de 182 567 is voorzien van een sticker van "ETCS Trainguard".

Afbeelding
Bij aankomst in Retzbach-Zellingen had ik RC DE668 al als losse loc naar Würzburg zien rijden. Ongeveer anderhalf uur later, kwam de loc met een ketelwagentrein voorbij rijdend in de richting van Gemünden am Main.

Afbeelding
Van alle DBS-treinen die voorbij kwamen die middag, was dit ook een van de fraaiere: DBS 185 228 met de Terratrans/Paneurope huckepack-trein in de richting van Gemünden am Main.

Afbeelding
ÖBB 1116 280 met een containertrein in de richting van Gemünden am Main.

Afbeelding
Als afsluiter van deze dag kwam DB 111 223 met een RE Würzburg Hbf - Frankfurt am Main Hbf voorbij.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 1

Bericht door Jeroen »

Leuke foto's Michel! Mooi treintje, die HGK! :)
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: 21 t/m 24 April 2015 | Maintal, dag 1

Bericht door Ronnie »

Geen slecht begin van de trip :)
Goed sporen. Daar houden we van.
Plaats reactie