Za 13 dec 2014 | Kaldenkirchen
Geplaatst: do jan 15, 2015 10:30 pm
Op zaterdag 13 december 2014 bezocht ik met Gijs de losplaats van Kaldenkirchen. Gelukkig werd er weer een trein gelost, anders waren we er voor niets gekomen.
De fraaiste dieselloc van Bocholter Eisenbahn, 221 135, was present voor de rangeerbewegingen. BEG 221 135 met een aantal schuifwandwagens staat op het westelijkste spoor te wachten tot de wagens gelost zijn.
Vanuit de andere zijde.
Nadat de wagens aan de andere kant van de loods ook gelost waren, werden deze ook door BEG 221 135 opgepikt. Normaal komt de loc ze niet los ophalen, maar worden ze aangehaakt aan de andere lege wagens waarmee gerangeerd wordt. Daardoor was deze foto mogelijk.
Vervolgens werd de complete trein onder "de draad" gerangeerd. De trein rangeert dan over de voormalige rangeerheuvel. Vanaf het viaduct heb je dan mooi zicht op de trein.
Nadat de wissel is goed gelegd door de treindienstleider (deze wissel moet de treindienstleider bedienen, omdat de trein de hoofdbaan op gaat) duwt BEG 221 135 de lege wagens onder de draad.
Een door HSL gehuurde SBB Cargo 482 moest de trein naar Saarbrücken rijden, jammer genoeg stond de loc na zonsondergang nog steeds op het kopspoor bij station Kaldenkirchen.
De fraaiste dieselloc van Bocholter Eisenbahn, 221 135, was present voor de rangeerbewegingen. BEG 221 135 met een aantal schuifwandwagens staat op het westelijkste spoor te wachten tot de wagens gelost zijn.
Vanuit de andere zijde.
Nadat de wagens aan de andere kant van de loods ook gelost waren, werden deze ook door BEG 221 135 opgepikt. Normaal komt de loc ze niet los ophalen, maar worden ze aangehaakt aan de andere lege wagens waarmee gerangeerd wordt. Daardoor was deze foto mogelijk.
Vervolgens werd de complete trein onder "de draad" gerangeerd. De trein rangeert dan over de voormalige rangeerheuvel. Vanaf het viaduct heb je dan mooi zicht op de trein.
Nadat de wissel is goed gelegd door de treindienstleider (deze wissel moet de treindienstleider bedienen, omdat de trein de hoofdbaan op gaat) duwt BEG 221 135 de lege wagens onder de draad.
Een door HSL gehuurde SBB Cargo 482 moest de trein naar Saarbrücken rijden, jammer genoeg stond de loc na zonsondergang nog steeds op het kopspoor bij station Kaldenkirchen.