2014 | IFB-shuttle Geleen/Novara-shuttle met Crossrail

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7618
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

2014 | IFB-shuttle Geleen/Novara-shuttle met Crossrail

Bericht door Peter »

Omdat Locon nu de IFB-shuttle Geleen/Novara rijdt en daarmee ook een nieuwe route heeft kan er weer een hoofdstuk worden afgesloten (en wordt er natuurlijk ook weer een nieuw hoofdstuk geopend). Het resultaat van iets meer dan een jaar jagen op de Nederlandse 'Ewals'-trein met Crossrail.

1
Afbeelding
Het begon allemaal op 10 september na een half jaar van aankondiging op internet ging deze dag dan de eerste trein rijden. Met gezwinde spoed was ik terug gekomen uit Gouda en kon ik met een kleine marge van 10 minuten nog een foto schieten vanaf het parkeerdek van het transferium in Sittard met de DE6301.

2
Afbeelding
Op 17 september 2014 vertrekt de DE6312 met een Novara-shuttle vanaf het Railterminal Chemelot.

3
Afbeelding
Twee dagen laten was de opening en vertrok de trein op een afwijkende dag. De CRB PB03 met Novara-shuttle bij Sittard. 19 september 2013

4
Afbeelding
En kwam niet veel later weer de andere kant op gereden.

5
Afbeelding
Op de zonnige zaterdagmiddag van 2 oktober 2014 kwam de PB14 met Novara-shuttle door Geleen Lutterade.

6
Afbeelding
De DE6313 komt met een trein uit de poort van Chemelot gereden op 10 oktober 2014.

7
Afbeelding
Na het kopmaken in Sittard zat er nog een plaatje in bij Geulle.

8
Afbeelding
Op de zaterdag van 19 oktober 2013 mocht de DE6310 de treinen rijden en werd er een foto gemaakt bij Gronsveld.

9
Afbeelding
In paar maanden later had ik weer eens tijd om de trein te spotten. Inmiddels waren de LKW Walters verdwenen en zaten ze op de Verona-shuttle. Een grijs gekleurde shuttle met de PB13 komt op 4 Februari 2014 langs Geleen-Lutterade.

10
Afbeelding
Op 10 februari 2014 wilde ik de trein eens fotograferen op de aansluiting naar Chemelot. Deze grijze maandag middag reed de trein met de PB03.

11
Afbeelding
Tijdens de zonnige weken in het voorjaar van 2014 kon een plaatje van deze trein natuurlijk niet uitblijven op dinsdag ochtend. Er werd op 11 maart 2014 gekozen om eens een foto te maken vanaf de geluidswal bij Geleen-Lutterade. De eer was aan de DE6313 met een redelijk beladen shuttle.

12
Afbeelding
Op zaterdag middag 17 maart 2014 was het weer behoorlijk grijs en kon ik nog snel een foto maken van de CRB DE6314 bij Sittard na het werk.

13
Afbeelding
Ook na het werk op zaterdag kon ik de CRB DE6301 met een hele bonte Novara-shuttle fotograferen bij Sittard op 17 Mei 2014.

14
Afbeelding
Omdat de inspiratie een beetje op was heb ik de CRB DE6311 met Novara-shuttle nog een keer gefotografeerd bij de ingang van het RTC op 26 mei 2014.

15
Afbeelding
Een kwart jaar later ben ik weer eens achter deze trein aangegaan. Omdat de zon stand het toeliet ben ik nog snel gegaan voor een klik bij Bunde bij 14 oktober 2014. Vooral de DE 6313 maar ook de trein zijn intussen veranderd door de toevoeging van TIPES.

16
Afbeelding
Een paar weken later werd de herfst dan eindelijk ingezet en er zou en moest natuurlijk een herfstplaat te maakt worden van deze trein. Op de dinsdag van 28 oktober 2014 was ik eerder al gaan kijken op het terminal, maar helaas was er geen trein aanwezig. Niet veel later kwam de trein alsnog binnen in Sittard met een kleine dag vertraging en kon er nog snel een foto gemaakt worden bij Lutterade aansluiting met de DE6301.

17
Afbeelding
Rond november heeft de IFB-trein vanuit Geleen een paar keer omgereden via Eindhoven en Venlo. Op zaterdag 8 november 2014 was ik gelukkig iets eerder klaar met werken en kon ik nog op de valreep de PB13 vastleggen bij Nieuwstadt.

18
Afbeelding
Ik sluit de serie toevallig af waar ik hem ook ben begonnen, vanaf het parkeerdek bij het transferium in Sittard. In het haast symbolische laatste licht komt de PB03 met de Geleen/Novara-shuttle vanuit Geleen om na kop te maken weer verder te gaan richting België.

Of de tractie net zo bont wordt in het komende jaar als bij Crossrail moeten we nog even afwachten, maar zeg nooit nooit bij Locon. :-P
“Hallo cargo!”
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: 2014 | IFB-shuttle Geleen/Novara-shuttle met Crossrail

Bericht door Jeroen »

Mooie verzameling Peter! Hopelijk krijgen we met Locon wat andere leuke locs voor de shuttle, de G2000 moet een keer in onderhoud. :-))
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: 2014 | IFB-shuttle Geleen/Novara-shuttle met Crossrail

Bericht door Ronnie »

Mooie collectie bij elkaar geklikt :).
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
CFL1800
Berichten: 2282
Lid geworden op: vr aug 31, 2012 10:30 pm

Re: 2014 | IFB-shuttle Geleen/Novara-shuttle met Crossrail

Bericht door CFL1800 »

Een Crossrail/Geleen special kon niet uitblijven natuurlijk. Fraaie serie, en toch veel plaatjes bij mekaar geklikt hoewel het lang niet altijd makkelijk was om deze trein te krijgen. In ieder geval hebben we nu wel weer een Ewals terug op de Maaslijn.
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7618
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

2014 | IFB-shuttle Geleen/Novara-shuttle met Crossrail

Bericht door Peter »

De route is prima zo (alleen niet echt handig met de zon) en de tweede dag al via Herzogenrath. :-P
“Hallo cargo!”
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 883
Lid geworden op: za okt 12, 2013 1:18 am
Locatie: België
Contacteer:

Re: 2014 | IFB-shuttle Geleen/Novara-shuttle met Crossrail

Bericht door Maarten »

Schitterende serie!
ijzeren rijn 82
Berichten: 805
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 10:00 am

Re: 2014 | IFB-shuttle Geleen/Novara-shuttle met Crossrail

Bericht door ijzeren rijn 82 »

Mooie reeks
Was wel een leuke trein via Mt maar via de Diesel Maaslijn of Hrl-Hz blijft beter !
Gebruikersavatar
Railleon
Berichten: 1093
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 7:30 pm
Contacteer:

Re: 2014 | IFB-shuttle Geleen/Novara-shuttle met Crossrail

Bericht door Railleon »

Flink aantal plaatjes van deze trein. Fraai.
Cees_1251
Berichten: 1730
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 11:27 pm

Re: 2014 | IFB-shuttle Geleen/Novara-shuttle met Crossrail

Bericht door Cees_1251 »

Fraaie serie Peter, volgens mij moet ik ook nog ergens foto's hebben lol
arnold
Berichten: 14490
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: 2014 | IFB-shuttle Geleen/Novara-shuttle met Crossrail

Bericht door arnold »

Erg mooie serie!
En op Maaslijn moeten we het nu zonder zon doen!
HZwoferink
Berichten: 202
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 9:06 am
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: 2014 | IFB-shuttle Geleen/Novara-shuttle met Crossrail

Bericht door HZwoferink »

Fraaie serie Peter!
"Zodra het begint te groeien moet je beginnen met snoeien"
db2612
Berichten: 442
Lid geworden op: do aug 23, 2012 10:04 pm
Locatie: Delft

Re: 2014 | IFB-shuttle Geleen/Novara-shuttle met Crossrail

Bericht door db2612 »

Mooie serie Peter.
Kijk ook eens bij mijn Youtube http://www.youtube.com/user/db2612
Of kijk bij mijn Foto's http://www.flickr.com/photos/42239030@N04
Plaats reactie