Ma 6 Okt 2014 | Ekeren en Antwerpen (B)

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7618
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Ma 6 Okt 2014 | Ekeren en Antwerpen (B)

Bericht door Peter »

Gisteren weer eens richting Ekeren en Antwerpen geweest. Het was voor mij de eerste keer op een maandag dus het was even afwachten hoe druk het zou worden. De buit voor deze dag:

1
Afbeelding
Direct na aankomst kwam de NMBS 6330 langs met een lege ballasttrein richting Antwerpen-Noord.

2
Afbeelding
Nog meer oude diesels, de NMBS 6207 met een lege dwarsliggertrein richting Antwerpen-Noord.

3
Afbeelding
Eventjes dacht ik dat de maandagse graantrein van Europorte al langs was. Echter een klein half uurtje na de infratreintjes kwam de Europorte 4014 alsnog langs met de graantrein richting Boom.

Na deze trein kwamen er nog wat BLOG treinen en de TSP 6041 die aannemelijk iets ging ophalen bij de werkplaats in Antwerpen-Noord. Aangezien er verder niets boeiends meer uit Nederland was gekomen vond ik het tijd om richting de bocht van Ekeren te lopen. Na een wandeling van een kleine drie kwartier was ik op een van de nieuwe puinbergen geklommen en tijdens het inspecteren van de berg sprong het sein op geel uit de richting van de havens.

4
Afbeelding
En niet veel later zag ik twee donkergroene diesel loks te voorschijn komen, de door TSP gehuurde 6041+201.010 met een patrimonium rit.

5
Afbeelding
Op de iets lagere berg kon de omgespoten Crossrail DE6313 met Zeebrugge/Antwerpen/Ludwigshafen-shuttle worden vast gelegd.

6
Afbeelding
Hierna ging het sein weer op geel en niet veel later kwam de Captrain 6605 met lege graantrein door met een trein die vroeger met groene FRET diesels reed maar nu van lok wisselt in Schijnpoort.

7
Afbeelding
De grote verrassing van de dag was deze DBS huurlok ECR 77018 met een gemengde keteltrein vermoedelijk uit de Waaslandhaven.

8
Afbeelding
Ongeveer tegelijkertijd kwam de NMBS 2902 met diacetonalcohol-trein langs gereden. De lok had ik overigens al in de morgen de havens zien induiken, al ging ik er toen nog van uit dat hij een intermodaaltje mee terug zou nemen.

9
Afbeelding
Nog meer Crossrail, de DE6314 met vermoedelijk een Ludwigshafen/Antwerpen/Zeebrugge-shuttle, achterop hing nog de DE6311.

10
Afbeelding
Redelijk vertraagd kwam de RTB V264 met beladen loodertstrein naar Stolberg langs gereden.

11
Afbeelding
Nadat ik de SNCF 186 148 zo'n drie kwartier eerder los langs zag komen richting de havens wist ik al ongeveer hoe laat het was deze lok zou de trein uit Zandvliet naar Lyon gaan rijden en zo gebeurde het ook.

12
Afbeelding
Hierna ben ik weer terug gelopen naar Noorderdokken, maar in het station kwam ik natuurlijk de Europorte weer tegen en ben ik maar snel terug gegaan richting de bocht. Aangezien ik de trein al een keer in de buitenbocht wilde ik voor deze trein eens de binnenbocht proberen. Met een waterig zonnetje en luid tyfonerend kwam de Europorte 4014 met lege graantrein uit Boom langs gereden. De trein had overigens niet veel later moeten komen want binnen de minuut kwam de Crossrail PB12 nog van achteren met de maandagmiddag MSC-shuttle (die wel eens via Mol gaat) uit Montzen.

Vervolgens ben ik in de P-trein gestapt richting Aarschot en even langs Schijnpoort gereden om te kijken of de lege graantrein die ik eerder met Captrain zag nog aanwezig was. Deze stond er gelukkig nog en stond klaar met een Astride ervoor, dus in Berchem uitgestapt. Helaas ging de trein niet via Mechelen zoals vroeger, maar via Lokeren en dus stond ik niet zo heel erg lekker... Gelukkig moest de trein nog wachten voor de IC naar Oostende dus er was nog ruimte voor een herkansing. :-))

13
Afbeelding
Kort achter de overvolle IC naar Oostende zat de SNCF 36026 met een lege graantrein richting Lille in Antwerpen-Zuid.
“Hallo cargo!”
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Ma 6 Okt 2014 | Ekeren en Antwerpen (B)

Bericht door Ronnie »

Leuke serie.
Goed sporen. Daar houden we van.
arnold
Berichten: 14490
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Ma 6 Okt 2014 | Ekeren en Antwerpen (B)

Bericht door arnold »

Erg mooi Peter! En soms moet je geluk hebben met wat er voorbij komt!
Gebruikersavatar
TonM
Berichten: 218
Lid geworden op: ma dec 31, 2012 10:53 am
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Ma 6 Okt 2014 | Ekeren en Antwerpen (B)

Bericht door TonM »

Mooie serie,en 'n goede buit op Maandag,Peter
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 883
Lid geworden op: za okt 12, 2013 1:18 am
Locatie: België
Contacteer:

Re: Ma 6 Okt 2014 | Ekeren en Antwerpen (B)

Bericht door Maarten »

Fraaie serie!
db2612
Berichten: 442
Lid geworden op: do aug 23, 2012 10:04 pm
Locatie: Delft

Re: Ma 6 Okt 2014 | Ekeren en Antwerpen (B)

Bericht door db2612 »

Mooie serie.
Kijk ook eens bij mijn Youtube http://www.youtube.com/user/db2612
Of kijk bij mijn Foto's http://www.flickr.com/photos/42239030@N04
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Ma 6 Okt 2014 | Ekeren en Antwerpen (B)

Bericht door Marcel »

Geinig.
"The chase is better than the catch."
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 883
Lid geworden op: za okt 12, 2013 1:18 am
Locatie: België
Contacteer:

Re: Ma 6 Okt 2014 | Ekeren en Antwerpen (B)

Bericht door Maarten »

Peter schreef: Vervolgens ben ik in de P-trein gestapt richting Aarschot en even langs Schijnpoort gereden om te kijken of de lege graantrein die ik eerder met Captrain zag nog aanwezig was. Deze stond er gelukkig nog en stond klaar met een Astride ervoor, dus in Berchem uitgestapt. Helaas ging de trein niet via Mechelen zoals vroeger, maar via Lokeren en dus stond ik niet zo heel erg lekker... Gelukkig moest de trein nog wachten voor de IC naar Oostende dus er was nog ruimte voor een herkansing. :-))
Trein rijdt nu volgens mij standaard via Sint-Niklaas en Lokeren en niet meer via Mechelen zoals vroeger inderdaad het geval was.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Ma 6 Okt 2014 | Ekeren en Antwerpen (B)

Bericht door Jeroen »

Mooie serie Peter! Je hebt meer gezien toen ik er op een maandag was, toen reed er zo goed als niks bij Ekeren.
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Plaats reactie