Zaterdag 4 Oktober | Dagje Rijn

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
Gebruikersavatar
martijnm71
Berichten: 161
Lid geworden op: di nov 26, 2013 1:11 pm
Contacteer:

Zaterdag 4 Oktober | Dagje Rijn

Bericht door martijnm71 »

Een van de vele voordelen van vlak aan de grens wonen is dat je zo in het Rijndal bent en aangezien we eens een Zaterdag niets gepland hadden besloten mijn vriendin (tevens spotmaatje) weer eens naar het Rijndal te trekken, het beloofde mooi weer te worden en de combinatie zon met mooie kleuren aan de bomen trok ons wel aan.

Rond half negen in de auto gesprongen en rond kwart voor 11 waren we op een plek waar we al zo vaak langs waren gereden maar nog nooit het straatje in waren gegaan, vraag ons niet waarom...

Maar dankzij een ander topic hier op Sion en Ronnie die me de straat gaf kwamen we terecht aan de Mühlenweg in Rheinbreitbach, we waren van plan daar een paar uur te staan en dan wat naar het Zuiden af te zakken. Maar zoals Arnold ooit zei, als je goed staat moet je vooral niet verkassen dus kwam er van onze plannen niets terecht en dat was maar goed ook.

Afbeelding

Na wat klein spul werd het bal geopend door een fraaie MAK DE 2700-2 van de NIAG. Ondanks het tegenlicht toch de moeite waard want ik had deze loc nog niet eerder op deze lijn gezien.

Vervolgens kwamen er een tijdje de bekende zwarte en rode dozen voorbij, niets mis mee uiteraard en allemaal te zien op mijn Flickr pagina.

Afbeelding

Maar toen werden we blij, een biertrein. Altijd mooi die fraaie oude ÖBB locs voor de lens te krijgen.

Afbeelding

Maar het kon mooier, dat bleek toen de spoorbomen dicht gingen en tot onze grote verbazing een stoomtrein aan zagen komen. De DB 03 1010-2 was op een sonderfahrt van Minden naar Koblenz. En om het nog gekker te maken, helemaal achter de fraaie rijtuigen hing een Vectron. Helaas geen foto van.

Afbeelding[

Het volgende aparte wat voorbij kwam was een werktrein van DB Netz, stiekem heb ik een zwak voor dit soort apparaten. Functie gaat voor vorm en dat heeft altijd wel wat.

Afbeelding[/url]

En uiteraard een dagje spotten bij mij gaat niet voorbij zonder een paniekshot, we waren even aan het overleggen en we worden van achter beslopen door een fraai railbusje. Jammer van de paal dat dan weer wel...

Afbeelding

En de laatste foto die ik met jullie wil delen is ook de laatste foto van de dag en dat is deze LTE loc met volgens mij nieuwe bestickering, hoe dan ook het staat hem netjes.
Laatst gewijzigd door martijnm71 op za okt 04, 2014 8:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Zaterdag 4 Oktober | Dagje Rijn

Bericht door Ronnie »

Leuke foto's, mooi dat je de stek hebt gevonden. Die LTE is al een flinke tijd zo bestickerd ;).
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
martijnm71
Berichten: 161
Lid geworden op: di nov 26, 2013 1:11 pm
Contacteer:

Re: Zaterdag 4 Oktober | Dagje Rijn

Bericht door martijnm71 »

Ronnie schreef:Leuke foto's, mooi dat je de stek hebt gevonden. Die LTE is al een flinke tijd zo bestickerd ;).
Zo'n vermoeden had ik al, maar goed evengoed altijd beter met dan zonder stickers :D

En die plek, ik snap niet dat ik daar nooit de hoek om ben gegaan, afgelopen Juni voor het eerst in het Rijndal geweest en daarna zeker nog een keer of 10 voor mijn gevoel en ik toen ik het adres op had gezocht wist ik precies waar het was, zo vaak langs gereden maar nooit in me opgekomen om even te gaan kijken :-))
db2612
Berichten: 442
Lid geworden op: do aug 23, 2012 10:04 pm
Locatie: Delft

Re: Zaterdag 4 Oktober | Dagje Rijn

Bericht door db2612 »

Leuke serie.
Kijk ook eens bij mijn Youtube http://www.youtube.com/user/db2612
Of kijk bij mijn Foto's http://www.flickr.com/photos/42239030@N04
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Zaterdag 4 Oktober | Dagje Rijn

Bericht door Jeroen »

Mooie treinen heb je gezien Martijn!
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Re: Zaterdag 4 Oktober | Dagje Rijn

Bericht door The_Knitter »

Die diesel-Vectron was de 247 901, die voor die Sonderzug de terugrit ging verzekeren, zoals in de Agenda hier te lezen is, op dit forum ;) De 03 bleef in Koblenz achter.
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7618
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Zaterdag 4 Oktober | Dagje Rijn

Bericht door Peter »

Schijnt dat je nog beter rond feestdagen naar de Rijn kan gaan dan midden in de week. Deze serie bewijst het ook weer. :-P
“Hallo cargo!”
Plaats reactie