Zondag 23 September 2012 - 800 Jaar Oisterwijk

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
Bruno
Berichten: 701
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:07 am
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Zondag 23 September 2012 - 800 Jaar Oisterwijk

Bericht door Bruno »

In 2012 bestaat de Brabantse stad Oisterwijk 800 jaar, dat wordt uitgebreid gevierd met een tal van evenementen door het jaar heen. Op zondag 23 september 2012 staat Oisterwijk in het teken van stoom, op het terrein van de oude leerfabriek net buiten het station zijn diverse stoommachines in werking waaronder een stoomorgel, stoomzagerij en diverse voertuigen op stoom. Tevens rijdt de Stoom Stichting Nederland met locomotief 01 1075 vanuit het museum depot in Rotterdam naar Oisterwijk en vervolgens twee pendelritten naar Eindhoven en terug. De stam bestond uit 2 Belgische K1 rijtuigen, het Mitropa-restauratie rijtuig en 5 Duitse Bm-rijtuigen.

Gilze-Rijen
1.
Afbeelding
Hier is de 01 1075 van de SSN als trein 38100 vanuit Rotterdam onderweg naar Oisterwijk en passeert de Vijf Eiken in Gilze-Rijen.
Oisterwijk
2.
Afbeelding
De eerste pendelrit is als trein 38101 weer bijna vanuit Eindhoven op het station van Oisterwijk aangekomen.
3.
Afbeelding
Na het omlopen van de loc vertrekt het geheel weer als tweede pendelrit naar Eindhoven onder treinnummer 38102. De stoomtrein trok erg veel bekijks bij de locale bevolking, het smalle perron stond compleet vol, ook bij de overweg over de Heusdensebaan was het erg druk met belangstellende. Helaas kon niet iedereen het fatsoen opbrengen om aan de goede kant van de slagbomen van de overweg te blijven, twee "fotografen" besluiten letterlijk langs de baan te gaan staan en de locale oudere-dames-club en een moeder met twee jonge kinderen staan midden op de overweg...
4.
Afbeelding
Tussen de stoomtreinen door gaat uiteraard het normale treinverkeer ook door. De mat'64 stellen 455 en 453 zijn onderweg als trein 5252 van Eindhoven naar Tilburg Universiteit en hebben bijna het station van Oisterwijk bereikt. Omdat een aantal mensen het nodig vonden om bij het passeren van de stoomtrein zeer dicht bij of zelfs op het spoor te gaan staan, liepen een aantal treinen waaronder deze enkele minuten vertraging op.

En de video;
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uGqzv09kN84[/youtube]
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
Andre
Site Admin
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Zondag 23 September 2012 - 800 Jaar Oisterwijk

Bericht door Andre »

leuke serie!
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Zondag 23 September 2012 - 800 Jaar Oisterwijk

Bericht door Ronnie »

De derde is leuk vanaf het bushokje.
Goed sporen. Daar houden we van.
db2612
Berichten: 442
Lid geworden op: do aug 23, 2012 10:04 pm
Locatie: Delft

Re: Zondag 23 September 2012 - 800 Jaar Oisterwijk

Bericht door db2612 »

Fraaie serie.
Kijk ook eens bij mijn Youtube http://www.youtube.com/user/db2612
Of kijk bij mijn Foto's http://www.flickr.com/photos/42239030@N04
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Re: Zondag 23 September 2012 - 800 Jaar Oisterwijk

Bericht door The_Knitter »

Leuke serie, maar jammer dat ProRail weer met diverse Aanwijzing VR moest strooien.
Waarom leren de hobbyisten het nooit? Hierdoor hadden wij (de SSN) steeds vertraging, en ook de NS ...
Jammer dat er geen BOA's waren rondom Oisterwijk. Hadden er veel boetes uitgeschreven kunnen worden. De collega's op de stomer hebben wat staan vloeken.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Zondag 23 September 2012 - 800 Jaar Oisterwijk

Bericht door Jeroen »

The_Knitter schreef:Waarom leren de hobbyisten het nooit?
Dit zijn denk ik geen hobbyisten, waarschijnlijk zijn het Oisterwijkers die het nodig vonden om op het spoor te gaan staan. ;)
'echte' hobbyisten weten wel beter.

Hele mooie foto's Bruno! 8-)
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Nielske1990
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 8:23 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Zondag 23 September 2012 - 800 Jaar Oisterwijk

Bericht door Nielske1990 »

Leuk Bruno, al vind ik het wel jammer dat je zo tegen dat bushokje zit te kijken. Doet afbreuk aan de hele foto, dus ik zou even gaan croppen. ;)
Maïsmessias van Brabantroute Prestatie Team
Website: (in ontwikkeling) - Fotodump: Flickr-account
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: Zondag 23 September 2012 - 800 Jaar Oisterwijk

Bericht door juniorfotograaf »

Jeroen schreef:
The_Knitter schreef:Waarom leren de hobbyisten het nooit?
Dit zijn denk ik geen hobbyisten, waarschijnlijk zijn het Oisterwijkers die het nodig vonden om op het spoor te gaan staan. ;)
'echte' hobbyisten weten wel beter.

Hele mooie foto's Bruno! 8-)
Laat me starten met te zeggen dat Bruno een fraaie filmpje heeft gemaakt en leuke fotos.
Maar het kan me niet verrotten wat die mongolen zijn die aan de verkeerde kant van de slagbomen,ze verzieken in een korte tijd een hoop voor lange tijd voor anderen :evil:
Ook een Oisterwijker is niet loc proof en kan gewoon aan bonken worden gereden,jammer genoeg is de mcn van de trein die t niet aangeremd krijgt ,degene die t de rest van z'n leven mag meeleuren.
Die idioten moet je 1st een bekeuring geven zo groot als een salaris voor een leven,en ze dan opbergen om nummerborden of wasknijpers te laten maken.
En dan houd ik m'n mond nog maar over ouwe mensen,die altijd klagen over de jeugd van tegenwoordig maar zelf met kleine kinderen midden in een baanvak gaan staan.(echt t goeie voorbeeld stelletje senielen :? )
Afijn hopelijk was t merendeel wel verantwoord bezig en genoot men op een verantwoorde manier van dat "festijn"
(hopelijk durven stoomstichtingen en andere organisaties na veiligheids aanfluiting nr zoveel het in de toekomst nog aan om is wat te organiseren,met hopelijk een hoop bonnen schrijvers op de goede plek,t zal ze leren :D )
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
Plaats reactie