Di 9 sept 2014 | Dudzele (B)

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 883
Lid geworden op: za okt 12, 2013 1:18 am
Locatie: België
Contacteer:

Di 9 sept 2014 | Dudzele (B)

Bericht door Maarten »

Vanmorgen naar Dudzele gefietst om te kijken of de watertrein van ECR zou rijden.

Afbeelding
Als eerste kwam NMBS 2817 met een unit-cargo naar Gremberg (D) langs in het toen nog zonnige Dudzele.

Afbeelding
En dan was het tijd voor de beladen watertrein uit Somain (F) naar Zeebrugge-Voorhaven met ECR 186 166-5.

Afbeelding
NMBS 7772 en 7781 die eerst los richting Zeebrugge Voorhaven reden kwamen wat later terug met de 7861 en een half beladen Antwerpen-shuttle.

Afbeelding
En ook de 186 166-5 kwam terug, ditmaal met de lege watertrein retour naar Somain (F).

Afbeelding
Als laatste kwam de PB12 van Crossrail nog langs met de altijd korte Antwerpen-shuttle.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Di 9 sept 2014 | Dudzele (B)

Bericht door Jeroen »

Leuk plaatjes Maarten! Moet een welkome afwisseling zijn de ECR Traxx.
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Di 9 sept 2014 | Dudzele (B)

Bericht door Marcel »

Gaaf die ECR's.
"The chase is better than the catch."
JUSTINIAN
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr mar 15, 2013 8:13 pm

Re: Di 9 sept 2014 | Dudzele (B)

Bericht door JUSTINIAN »

Leuke serie. En de ECR TRAXXen zijn een mooie afwisseling. Ze zijn een paar jaar niet meer in belgië geweest. Was 186 166 een uitzondering of hebben de ECR TRAXXen vaste diensten in België. Zo ja, waar kan ik een dienstregeling van deze treinen opsporen?
Alvast bedankt en groetjes, J.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 883
Lid geworden op: za okt 12, 2013 1:18 am
Locatie: België
Contacteer:

Re: Di 9 sept 2014 | Dudzele (B)

Bericht door Maarten »

Voor zover ik weet rijden ze alleen tussen Frankrijk en Zeebrugge met de watertrein. De heenrit (beladen) naar Zeebrugge gebeurt van di t.e.m vr (ma & za weet ik niet zeker) in de vroege uurtjes. Aankomst te Zeebrugge rond 6/7 uur. De terugrit (leeg) is gepland van di t.e.m vr (ma & za weet ik niet zeker) vertrek rond 10u. Let op, de heen- en terugrit gebeurd vaak met vertraging. Soms is het vertrek uit Zeebrugge pas om 14/15 uur.
JUSTINIAN
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr mar 15, 2013 8:13 pm

Re: Di 9 sept 2014 | Dudzele (B)

Bericht door JUSTINIAN »

Merci beaucoup! Mocht ik nog eens in de buurt van Brugge komen, dan weet ik, wat ik weten wil. Groetjes, J.
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Di 9 sept 2014 | Dudzele (B)

Bericht door mattias »

Maarten schreef:Let op, de heen- en terugrit gebeurd vaak met vertraging.
Wat wel opvalt, is dat toen ze reden onder de vlag van Crossrail, ze vaak een half uur tot 3 uur vertraging hadden, of daardoor ook vaak afgeschaft werden.
Nu ze door DB-S zelf worden gereden, zijn ze stipt tot maximaal 45 vertraging, voor zover mij opgevallen is..
Zou dat wat willen zeggen over DB-S of over Crossrail?? :-))
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
Plaats reactie