16 t/m 19 Juli 2014 | Maintal (D), dag 4

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
Michel
Berichten: 432
Lid geworden op: zo sep 29, 2013 8:39 pm

16 t/m 19 Juli 2014 | Maintal (D), dag 4

Bericht door Michel »

Dag 4, zaterdag 19 Juli 2014
Ook op zaterdag herhaalde zich hetzelfde ritueel als donderdag en vrijdag. Mijn ontbijt werd in ontvangst genomen en vlug werd de bak koffie soldaat gemaakt. Omdat ik van de eerdere 2 dagen inmiddels wel doorhad dat de meest spectaculaire treinen richting het zuiden reden, had ik het plan om de ochtend in Harrbach door te brengen. Tegen het middaguur stond de rit naar huis op programma bij een temperatuur van 34 graden en dat heb ik ook wel geweten op de A3.......

Rijdend naar de stek zag ik de pit op groen staan, dus vlug de auto parkeren en naar de stek lopen.

Afbeelding
In die paar dagen dat ik in het Maintal was, heb ik wel een paar keer een DB 155 zien rijden maar nog geen enkele gefotografeerd. De eerste trein van de zaterdag was DB 155 084 met een lege autotrein ;)

Afbeelding
Inmiddels had ik Bayba-loc 139 287 al een paar keer voor de lens gehad. Ook op de zaterdagmorgen kreeg ik 'm voor de lens toen de loc in het eerste mooie licht van de dag met de Henkel-zug door Harrbach reed richting Würzburg.

Afbeelding
Op vrijdagavond 18 Juli 2014 was LC 189 097 met een keteltrein uit de haven van Rotterdam vertrokken naar zijn eindbestemming. Op zaterdagmorgen was de trein reeds gevorderd tot het Maintal nabij Harrbach als deze in de richting van Würzburg reed.

Afbeelding
De eerste 2 dagen heb ik een aantal DB 151 zien rijden en ook kunnen fotograferen. Op zaterdagmorgen reed de DB 151 032 luid toeterend door de boog bij Harrbach.

Afbeelding
In de afgelopen dagen had ik een aantal Taurus'n met een sticker van TXL kunnen fotograferen. Groot was mijn verbazing toen de 182 508 van BoxXpress voorbij kwam met ook een sticker. Tot dat moment had ik alleen Vectrons met een sticker van BoxXpress kunnen fotograferen

Hierna begon de lange weg naar huis.
Laatst gewijzigd door Michel op ma aug 04, 2014 6:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.
BjörnNielsen
Berichten: 969
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: 16 t/m 19 Juli 2014 | Maintal (D), dag 4

Bericht door BjörnNielsen »

Paar jaar terug was het zo dat het zaterdagochtend ongeveer 50-50 was met het aantal mooie treinen (lees: privaten) die op zaterdagochtend van noord-zuid ofwel van zuid-noord reden. Dit in tegenstelling tot andere ochtenden wanneer er inderdaad veel meer richting zuiden rijdt dan richting noorden. Bayba is altijd pas in de middag te zien daar, behalve op zaterdag dan rijdt ie uren eerder. BoxXpress heeft nog een aantal Taurussen met sticker rondrijden, zelfs nog een Tweety-variant. Leuke serie. Reed er verder niet meer of moest je al vroeg terug naar huis?
Michel
Berichten: 432
Lid geworden op: zo sep 29, 2013 8:39 pm

Re: 16 t/m 19 Juli 2014 | Maintal (D), dag 4

Bericht door Michel »

Mijn ervaring is (zover dat van toepassing is voor maar 3 dagen) dat de meeste privaten elke ochtend naar het zuiden reden. Naar het noorden reden er ook wel een aantal, maar DBS had simpelweg de overhand. Om 10.30 stond de zon niet meer goed in Harrbach, dus heb ik mijn spullen in de auto gezet om rond 11.15 de rit naar huis aan te vangen. Met een geplande reistijd van ruim 4½ uur zou ik tegen 17.00 thuis zijn. Hierbij had ik geen rekening gehouden met een zwaar ongeval op de A3 nabij Wiesbaden waardoor ik ruim 3 uur stil stond voor een stuk van amper 10 kilometer.

Ik weet dus niet wat er die zaterdag nog meer heeft gereden, omdat ik op tijd naar huis ben gaan rijden. Wel opvallend was dat de Warsteiner van de WLE pas rond 9u doorkwam richting Gemünden. Maar als je alles vantevoren weet............ ;)
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: 16 t/m 19 Juli 2014 | Maintal (D), dag 4

Bericht door mattias »

Mooie afsluiter!

Zeg.. Is die 139 van Bayba nog steeds de tractie op de Henkel?
Ik heb die praktisch iedere dag zien voorbijrijden.. Hopend op een 194..
De "Tweety-taurus" met BoxXpress-reclame heb ik gezien begin juni ginds..
Het gaat om ES 64 U2-025, die toen voor TXL zou gereden hebben...
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21725
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: 16 t/m 19 Juli 2014 | Maintal (D), dag 4

Bericht door Ronnie »

Voor de Henkel-trein zit vrijwel altijd een 139 of 140 van BayBa. Soms ook nog een Holzroller, maar een 194 is alweer een flinke tijd geleden dat ik dat gezien heb.
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
erica
Berichten: 3851
Lid geworden op: za mar 01, 2014 5:38 pm
Locatie: Mokum
Contacteer:

Re: 16 t/m 19 Juli 2014 | Maintal (D), dag 4

Bericht door erica »

Die 194 is maar een heel korte periode voor de Henkel te zien geweest.
Plaats reactie