15 September 2012 - Cloppenburg, Großenkneten & Musselkanaal

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

15 September 2012 - Cloppenburg, Großenkneten & Musselkanaal

Bericht door The_Knitter »

Afbeelding
NWB VT648 083+648 xxx+648 082 te Cloppenburg (D)
De lijn tussen Osnabrück en Oldenburg kent nog op diverse plaatsen de oude Formsignale. Waar de perrons vrij modern zijn, is de beveiliging niet aangepast. Vandaag ben ik afgereisd naar Cloppenburg en Großenkneten voor een foto op deze lijn, en daarna even de STAR bezocht, om vervolgens weer bij mijn vader in Friesland terug te komen.
Hier vertrekken drie stellen van het type Lint-41 uit Cloppenburg met een vertraging van 6 minuten, met als eindbestemming Rastede. De drie stellen waren ook wel nodig, want het was behoorlijk druk op het perron voordat de trein arriveerde. Hierdoor had de trein ook een vertraging opgelopen. Ook eerder onderweg. Er hoefde nog net niemand te staan, maar veel zitplek was er niet over.

Afbeelding
NWB VT648 083+648 xxx+648 082 te Cloppenburg (D)
Even een nashotje van een eerdere foto op het station van Cloppenburg.

Afbeelding
NWB VT648 075+648 093 te Großenkneten (D)
In Großenkneten was door de oprukkende begroeïing een geplande fotostandpunt niet meer mogelijk, helaas. Dan maar zo.
Hier komen twee stellen van de NordWestBahn het station van Großenkneten binnenrijden, alwaar aan één kant (Oldenburgse zijde) nog Formsignale aanwezig zijn. Aan de andere zijde van het station staan al lichtseinen. De bestemming voor deze twee Linten is Osnabrück. Opvallend is het achterste treinstel: Deze heeft reclame aangebracht gekregen. Helaas is een foto van dat niet goed geslaagd.

Afbeelding
SGB 'Bison' bij de STAR
Na de foto's in Duitsland zijn wij nog even naar Oldenburg afgereisd om bij de Subway wat te eten. Hierna weer door naar Nederland gereden, en tussen Musselkanaal en Stadskanaal een fotostek opgezocht. Dat werd deze stek.
Na drie kwartier wachten in de auto, en daarna het weiland ingelopen, kwam na opnieuw 30 minuten wachten de STAR aanrijden. Voorop zit gastloc Bison van de SGB, die een "zware" klus heeft aan 2 rijtuigen naar Musselkanaal. Een drukte was het ook nog, de balkonnetjes én de rijtuigen zaten knoertvol.

Afbeelding
Plan U 114 bij de STAR
De dienstregeling vertelde ons dat er een kwartier na de vorige trein een tweede trein langs kwam naar Musselkanaal. Dit kon met de Plan U of de MBS-gastloc zijn, maar de Plan U was meer te verwachten vanwege de hoeveelheid rijtuigen die tot de beschikking zijn.
Zoals gedacht kwam inderdaad de Plan U langs gereden.
Hierna zijn wij weer vertrokken omdat de dag lang genoeg was, wij tevreden waren over de oogst, en ik weer op tijd bij mijn vader en zus terug kon zijn in Friesland. Later hoorden wij dat de NS20 'Kameel' ook een extra ritje naar Musselkanaal gereden heeft... Helaas die dus gemist, maar ik ben er niet rouwig om.
Andre
Site Admin
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: 15 September 2012 - Cloppenburg, Großenkneten & Musselka

Bericht door Andre »

Leuke foto's. De 1e is wel fraai met die armsignalen.

Ben jij niet achter alle speciale treinen aangeweest? Zoals de Kameel etc.
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Re: 15 September 2012 - Cloppenburg, Großenkneten & Musselka

Bericht door The_Knitter »

Ik had graag de Kameel en de Plan U op de foto willen hebben, maar dat liep alles behalve zoals gepland.
Wij dachten om vanaf de 1e Exloërmond ri. de STAR te rijden voor de Kameel. Bleek dat ding al naar Musselkanaal gegaan te zijn. Het was een chaotische teringbende om fatsoenlijk Stadskanaal in- en uit te komen met eigen vervoer, dus hebben hem onderweg niet meer getroffen. Helaas, en zijn toen maar weer vertrokken.
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: 15 September 2012 - Cloppenburg, Großenkneten & Musselka

Bericht door juniorfotograaf »

Je hebt er toch wat leuke fotos aan over gehouden,jammer dat je de rest hebt gemist.
Maar zo moet je maar denken.
Heb zondag met een vriend van aan de BR gestaan.
2 treinen goed voor de zon over bijna 5 uur,de andere kant telde incl losse locs ong 7 treinen :shock:
Alsof ik daar op zit te wachten,dacht t niet :lol:
Zo is t nou eenmaal,zag op t laatst zelf voor de 2e keer op de BR een loc (met R2x bestickering op de zijkant) voorbij schuiven ri kfh met trein.
Nog nooit 1 foto zelf van kunnen maken die "correct is",jammer dan,heb r wel andere fotos en leuke gesprekken met mede hobbyisten aan over gehouden.
(kortom wat is iets waard voor jou)
T komt hopelijk vanzelf wel weer een keer goed,t loopt niet weg ;)
*dan zwijg ik maar over de buurtsuper naar van Leeuwen waar ik pas 4 jaar een foto/goede foto van wil maken*
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
Plaats reactie