5 September 2012 - Oberhausen

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
Andre
Site Admin
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

5 September 2012 - Oberhausen

Bericht door Andre »

Afgelopen woensdag ben ik weer eens naar de Hoffmannstraße te Oberhausen gegaan om mijn werkvoorraad foto's van goederenwagens weer op het juiste niveau te brengen. Toen ik aankwam gaf een andere spotter aan dat het niet druk was. Toen ik wegging had ik een rekord aan treinbewegingen vastgelegd, nl. meer dan 100. Het is niet de plek om mooie foto's te maken maar wel om bruikbare...een paar ervan toon ik hieronder:

Ik dacht een SBB Cargo V100 te spotten maar het bleek de Chemion Logistik 203 558 & Keteltrein richting Bottrop te zijn:
Afbeelding

Dortmunder Eisenbahn #27 & Staaltrein richting Dortmund, 7 jaar geleden voor het laatst gezien, toen nog in het DE groen.
Afbeelding

NIAG 5 + 7 kwamen met kolenwagens langs richting Duisburg/Moers
Afbeelding

DB Schenker 232 906 reed richting Osterfeld, altijd leuk om in de rook ervan te staan.
Afbeelding

LaS / BSM kwam langs met de Revita van Chemiepark Marl richting Krefeld
Afbeelding

De Wanne-Herner Eisenbahn und Hafen kwam met de northrail 6 langs met een cokestrein in Slovaakse Eaos wagens. Blijkbaar een nieuw transport.
Afbeelding

ThyssenKrupp Steel Europe AG ofwel het voormalige Eisenbahn und Hafen kwam met de 543 en 548 met kwartszandwagens richting Duisburg langs.
Afbeelding

Mijn 1e spot van een DB Schenker Gravita bij Oberhausen is die van de 261 085 met lege rongenwagens richting Duisburg.
Afbeelding

Een kleine Lokzug was de 294 888 met de 363 660 en 362 942.
Afbeelding

Helaas zat er nog een gemengde goederentrein voor toen de CFL Cargo Deutschland 185 567 met de BlackBox trein richting Duisburg-Ruhrort eraan kwam.
Afbeelding

En het bewijs, Transpetrol reed met een zwarte 185'er voor de Nievenheimer, namelijk de 185 573
Afbeelding

En de 3e zwarte 185'er binnen 10 minuten was de CFL Cargo Deutschland 185 557 die met een lege houttrein richting Duisburg reed.
Afbeelding

Rail Transport Service kwam met de 221 134 & platte wagens richting Osterfeld voorbij.
Afbeelding

Van de 4 232'ers was er maar 1 zonder de Holland-Latz en dat was de 232 502. Waar ik een paar jaar geleden nog een groot aantal van de loks zag, tot 10 op een dag, moest ik het nu met deze doen.
Afbeelding

De Teutoburger Wald-Eisenbahn kwam nog met een Prima langs, namelijk de 37520 met staalwagens
Afbeelding

En zo is zelfs die container mooi, ofwel de 155 214 met een keteltreintje
Afbeelding

De RTS 221 134 moest weer weg en reed richting Duisburg. De volgende dag is die lok in Magdeburg gezien.
Afbeelding

En de Gravita reed weer terug naar OB Osterfeld-Süd
Afbeelding

Onderweg naar huis gaan tanken in Moers en even bij IMO Wash over de heg gekeken en daar stond een nieuwe Vossloh G6, die had ik nog nooit gezien, laten we hopen dat er nog meer in Moers voor de klanten aangepast moeten worden.
Afbeelding

Meer foto's op in de gallerij
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7618
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Woensdag 5 September 2012

Bericht door Peter »

Ownee niet de Revita Twin, kill it with fire. :mrgreen:

Mooie serie, flink wat privaten gefotografeerd. 8-)
“Hallo cargo!”
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Woensdag 5 September 2012

Bericht door Ronnie »

Lekker veel variate daar :) .
Goed sporen. Daar houden we van.
Andre
Site Admin
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Woensdag 5 September 2012

Bericht door Andre »

Bedankt.. als je alle andere DB's en vooral RBH G1206'en weglaat heb je idd veel variatie ;) Maar ik heb toch zo'n 20 firma's geteld, dat had ik er nog niet eerder meegemaakt. En dan zijn het alleen de firma's van het materieel, die van de wagens heb ik nog niet eens bekeken.
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
Bruno
Berichten: 701
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:07 am
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Woensdag 5 September 2012

Bericht door Bruno »

Erg fraai en afwisselend!
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: Woensdag 5 September 2012

Bericht door juniorfotograaf »

Leuke fotoserie hoor,kan niet anders zeggen :D
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Woensdag 5 September 2012

Bericht door Jeroen »

Mooie serie! Die Gravita zullen in de loop der tijd vaker en vaker zien, in het Rurhgebiet.
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Nielske1990
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 8:23 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Woensdag 5 September 2012

Bericht door Nielske1990 »

En da's helemaal niet erg! 8-)
Leuk hoor, al die kleurtjes zo...
Maïsmessias van Brabantroute Prestatie Team
Website: (in ontwikkeling) - Fotodump: Flickr-account
Plaats reactie