Diverse Data | EKOL-special [update-4]

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Diverse Data | EKOL-special [update-4]

Bericht door VinceCargo »

Het kon natuurlijk niet uitblijven.. Denk je aan VinceCargo wordt al snel de link gelegd aan Goofy, (ex-)Husa, DT ACTS G1206 / CargoServ Taurus met Papierpulptrein en een compleet witte Innofreight-houtsnippertrein. Ontbreekt er nog 1: de EKOL-shuttle van Lokomotion. In tegenstelling tot bovenstaande treinen heb ik nooit de eer gehad zo'n trein te mogen rijden (komt nog wel gelukkig..), maar inmiddels al wel een hele bonte fotoverzameling opgebouwd. Vandaar dat het in mijn ogen wel eens tijd is geworden voor een foto-special. Enjoy!

Afbeelding
De eerste foto die ik van deze fraaie shuttle maakte was op 24 september 2011. Ik zat die week in Schwetzingen voor praktijkdagen Duitse regelgeving, waarbij ik 2 dagen vrij was. Mooi weer betekende lekker langs de baan door m'n boeken bladeren. Getrokken door de 139 213 en 139 260 passeert Ekol-shuttle 41853 (Worms Gbf - Triëste Campo Marzio) in Wiesental.

Afbeelding
Een dag later werd er weer een bezoekje gebracht aan Wiesental, alvorens terug te keren naar Nederland met de toen nog door HTRS gereden Bologna-shuttle. In Wiesental was er weinig te beleven, maar de klapper kwam op het allerlaatste moment, vlak na aankomst in Schwetzingen voordat het tijd was om de spullen in te pakken. De door Lokomotion gehuurde 482 036 en 482 041 trekken Ekol-shuttle 41853 (Worms - Triëste) rustig binnen in Schwetzingen op 25 september 2011.

Afbeelding
Een melding op het bekende Drehscheibe-online forum deed mij op 15 april 2012 vanuit het hotel in Schwetzingen naar het station lopen. Goed, het is dan ook slechts 20 seconden lopen, dus een kleine moeite. Niet al te lang daarna passeert de door Lokomotion gehuurde Sloveense Taurus 541 009 met Ekol-shuttle 41852 (Triëste - Worms). Gelukkig was de zon net een ruime minuut achter een wolk verdwenen, anders had deze plaat vanwege de zonnestand de mist in gegaan...

Afbeelding
Wederom een andere tractievorm voor de Ekol-shuttle en wederom een andere stek. Op 20 april 2012 is het de 185 662 die de volbeladen trein uit Worms naar Triëste als trein 41853 binnen enkele seconden door station Schwetzingen zal trekken.

Afbeelding
Het werkpakket van Husa werd breder, en daardoor werden ook andere bestemmingen aangedaan. Een van die bestemmingen was Frankenthal, waar op de eerste zomerse dag van 2012 (28 april) het wederom de 185 662 is die na 4,5 uur wachten Ekol-shuttle 41853 (Worms - Triëste) naar München Ost Rbf voorbij de fotograaf trekt.

Afbeelding
Op 14 mei 2012 moest er wederom lang op de Ekol-shuttle gewacht worden. Gelukkig hield de bevriende machinist me op de hoogte, waardoor ik heerlijk ontspannend van de zon kon genieten. Na 3,5 uur passeert dan eindelijk de 186 281 (ja ja, wéér een andere tractievorm!) met Ekol-shuttle 41852 (Triëste - Worms) tussen Ludwigshafen Oggersheim en Frankenthal.

Afbeelding
Samen met leerling-machinist "1610" werd in de nacht van 5 op 6 juni 2012 naar Frankenthal gereden met de Germersheim-shuttle. In Worms stond de 185 664 (in KombiVerkehr-livrei) opgesteld, waardoor ik goede hoop kreeg op weer een andere lok in de collectie. Helaas was het de logo-loze 186 101 die op 6 juni Ekol-shuttle 41853 (Worms - Triëste) langs Frankenthal trok. Wél met een groet van de meester en alsnog een andere lok erbij op het lijstje...

Afbeelding
Regelmatig werden de Ekol-shuttles ook met een 189 gezien, maar ik had meestal de pech dat ik vertraagd aan kwam, het weer slecht was, of ik simpelweg niet naar Schwetzingen of Frankenthal hoefde. Dan maar naar Oostenrijk om een 189 in zebra-outfit voor de Ekol vast te leggen. Op 9 augustus 2012 was het in Tarvisio Boscoverde ein-de-lijk raak. Flickr-member "Kilux" heeft zojuist Ekol-shuttle 41852 uit Triëste overgenomen van zijn Italiaanse collega, en zal weldra met de 189 917 en 189 905 vertrekken naar München (lok- en personeelwissel) en Worms.

Afbeelding
Wederom (het houdt maar niet op...) een nieuwe tractievorm voor de Ekol. De van BLS gehuurde 486 507 passeert op 26 september 2012 met Ekol-shuttle 41853 uit Worms naar Triëst en blije fotograaf in Schwetzingen...

Afbeelding
Afbeelding
Al een tijd wilde ik eens op het beginpunt van deze shuttle gaan kijken: Worms. Voor mij was het wachten op de dag dat bevriende collega Daniël de trein moest rijden, en er een 189 voor zou staan. Op 11 oktober 2012 was het dan zover. Na een hapje eten in het centrum was het voor Daniël tijd om aan de slag te gaan, en niet veel later staat de 189 917 met Ekol-shuttle 41853 vertrekgereed in Worms. Snel werd in de RB naar Frankenthal gesprongen, zodat ik ook daar de passage nog een keer kon vastleggen vanaf een "nieuwe" fotostek. "Slechts" 17 pogingen waren er voor nodig, maar eindelijk werd met daglicht een Ekol-shuttle met zebra 189 vastgelegd!

Afbeelding
Op de laatste dag dat het mogelijk was om de Ekol-shuttle met Lokomotion tractie bij daglicht te fotograferen in Schwetzingen was het ook eindelijk raak met een rode zebra 189. Op 16 januari 2013 is het de 189 918 die Ekol-shuttle 41852 voor de laatste keer naar Worms rijdt. Hierna is het gedaan met de verbinding Worms – Triëste, en gaat de trein vanaf Ludwigshafen BASF rijden met DB Schenker. De verbinding naar Keulen is nieuw, maar rijdt in de nacht tussen Keulen en München.

Afbeelding
Wederom stond een ritje naar Oostenrijk op het programma om nog wat foto's toe te voegen aan de Lokomotion collectie. Het liefst een Ekol-shuttle natuurlijk. 21 februari 2013 werd dan ook een echte Ekol-dag, waarbij de 186 288 en 185 662 in Bad Hofgastein passeren met Ekol-shuttle 41853 uit Ludwigshafen BASF naar Triëste.

Afbeelding
5 minuten later was het totaal onverwachts weer raak. Het werd door onoplettendheid een noodklik, maar dat mag de pret niet drukken. De 189 905 (eindelijk een zebra 189 in de zon!) en 185 663 passeren met Ekol-shuttle 41857 uit Köln Eifeltor naar Triëste op 21 februari 2013 bij Bad Hofgastein.

Afbeelding
Doordat Robert (met wie ik naar Oostenrijk was) geen foto wist te maken van de 189 905 bij Bad Hofgastein werd doorgereden naar grensstation Tarvisio Boscoverde. Met wegwerkzaamheden onderweg hadden we er weinig vertrouwen meer in, maar gelukkig hadden we nog precies 4 minuten de tijd om met de auto de trein op te rijden (dit is de enige manier om van de noordelijke Tauernbahn naar de zuidelijke Tauernbahn te komen) bij Böckstein. Nadat de trein in Mallnitz weer gestopt was maakten we ons snel uit de voeten in de richting van Spittal, helaas zonder ook maar iets van de Ekol-shuttle te zien. Niet zo gek, want deze had inmiddels een flinke voorsprong opgebouwd. Uiteindelijk besloten we door te rijden naar het grensstation tussen Oostenrijk en Italië, ook wel bekend als Tarvisio Boscoverde. Hier bleek dat beide treinen reeds binnengelopen waren, en zelfs dat de 189 905 de 185 663 al afgerangeerd had. In onze voorbereiding hadden we een fantastische foto gevonden iets ten zuiden van Tarvisio. Daar rijdt de trein een tunnel uit, gaat een viaduct over en verdwijnt vervolgens weer in een tunnel. Echter, de sneeuw begon ons parten te spelen. Bij het binnenrijden van Tarvisio merkten we al dat hier meer sneeuw lag dan waar dan ook, en iets zuidelijker bleek dat nóg erger te zijn. Met meer sneeuw dan we ooit hadden gezien (ruim 1,5 meter) kwamen we helaas tot de conclusie dat "onze" schitterende fotostek niet bereikbaar was. Snel een ander weggetje ingedraaid (met dank aan de Tomtom), wat gelukkig nog redelijk begaanbaar was. Gelukkig scheen de zon hier niet, aangezien alleen van deze kant de trein te fotograferen was. Slechts luttele seconden na aankomst op de stek passeert de 189 905 van Lokomotion met Ekol-shuttle 41857 naar Triëst. Door de stress ben ik helaas vergeten het huisje rechts in beeld mee te nemen, die heeft Robert er wel op staan.

Afbeelding
Het feest op die dag was echter nog niet compleet. Terug aangekomen in Tarvisio zagen we de 185 662, 185 663 en 186 284 met Ekol-shuttle 41856 (Triëste - Köln Eifeltor) vertrekgereed staan. Snel de auto ingestapt, en met de laptop op schoot werd vluchtig naar fotostekken gezocht. Via forum-lid Railleon kwamen we op deze fotostek bij Paternion terecht, waar de fraaie trein al na een kwartiertje passeerde richting München.

Afbeelding
Op 26 maart 2013 stond een tripje naar de Rijn op het programma met Railleon. In de tussentijd heeft Lokomotion het aantal Ekol-shuttles uit Keulen met 3 slagen verhoogd, die alle 3 overdag vanuit Keulen naar het zuiden rijden. Een van de treinen die hier passeerde was omgeleide Ekol-shuttle 41859 (Köln Eifeltor - Triëste) met de helaas onbestickerde 186 251 op kop. De foto toont de passage in Leutesdorf.

Afbeelding
De voormalige Ekol-shuttle 41852 uit Triëst (I) naar Worms rijdt alweer zo'n 2 maanden naar Ludwigshafen BASF. Helaas is DB Schenker vanaf München nu tractie leverancier, al kan ik die nu ook aan het lijstje toevoegen (evenals deze stek voor de Ekol). Na maarliefst bijna 2 uur aan de kant te hebben gestaan vertrekt de 185 270 met de Ekol-shuttle naar Ludwigshafen BASF uit Schwetzingen op 29 maart 2013

Afbeelding
Niet alleen een DB Schenker 185, maar ook de al zo lang gewenste KombiVerkehr 185 kon op 29 maart 2013 aan het lijstje toegevoegd worden. Na diverse voormeldingen passeert de fraaie 185 664 in Lokomotion-dienst met Ekol-shuttle 41859 uit Köln Eifeltor naar Triëst in een flets zonnetje het station van Schwetzingen.

Afbeelding
Misschien wel de Ekol-plaat met voor mij de leukste herinnering. Lokomotion 185 661, met als machinist een bevriende LoMo collega, passeert op 15 april 2013 met trein 41859 uit Köln Eifeltor naar Triëste in Unkel de 189 096 van Husa Transportation, die met Strasbourg-shuttle 41757 aan de kant stond.

Afbeelding
Even later maakte de LoMo-collega een foto in Linz van dezelfde treinen die elkaar passeerden. Doordat ik in Neuwied aan de kant moest vanwege een storing bij Engers kon ik de Ekol-shuttle nog een keer vastleggen. Zo kon ik weer 2 stekjes toevoegen aan mijn lijst, en had ik daarnaast de foto binnen die ik altijd al eens had willen maken....

Afbeelding
Eindelijk is dan ook de 185 666 even in de Ekol-omloop te zien geweest. Op de wisselvallige 15 november 2013 passeert de duivelse lok met Ekol-shuttle 41859 (Köln Eifeltor - Triëste) kort na Sinzig, terwijl de zon nét achter een klein wolkenplukje is verdwenen. Verderop is Husa Transportation 189 289 te zien, die met lege autotrein 48543 van haar pauze staat te genieten.

Afbeelding
Tijdens een weekje vakantie rondom Kufstein kon er weer een en ander toegevoegd worden aan de collectie. Zo passeerden op 28 januari 2014 de 486 510 (gehuurd van BLS) en 189 926 in dubbeltractie in Großkarolinenfeld met Ekol-shuttle 41856 (Triëste - Köln Eifeltor).

Afbeelding
Afbeelding
Een dag later stond er weer een Ekol-shuttle op het programma. Getrokken door de 189 901 (eindelijk weer een in de zon rijdende zebra 189!) passeert trein 41857 (Köln Eifeltor - Triëste) bij Bernau am Chiemsee. Voor het gemak 2 plaatjes, u mag kiezen welke u mooier vindt ;-)

Afbeelding
Het hield maar niet op tijdens die vakantieweek. Een dag later (30 januari 2014) was het wederom de 189 901 die voor de terugtrein gefotografeerd kon worden. Ekol-shuttle 41856 (Triëste - Köln Eifeltor) passeert op de foto tussen Großkarolinenfeld en Vogl.

Afbeelding
Je zult altijd zien dat in een week vol knallers de afsluiter compleet verkeerd gaat. Dat gebeurde bij deze trein. Terwijl de 486 505 (eveneens door Lokomotion van BLS gehuurd) met Ekol-shuttle 41859 in aantocht is, komt van achteren een keteltrein van DB Schenker. Gelukkig zijn er nogal wat mensen die met Photoshop overweg kunnen (bedankt Hugeau!) waardoor de schade nog meevalt. De foto toont de Ekol-shuttle in Wiesental op 31 januari 2014

Afbeelding
Voor MEV kom ik regelmatig in het dorpje Brühl. Slechts 10 kilometer verderop is een redelijk mooie fotostek nabij het dorpje Bornheim. Op 26 maart 2014 is het de 185 661 die op deze stek Ekol-shuttle 41859 (Köln Eifeltor - Triëste) langs de fotograaf trekt.

Afbeelding
Tijd voor een kleine update. Op 18 april en 16 mei trof ik in Oberwesel de 482 045 voor Ekol-shuttle 41859 (Köln Eifeltor - Triëste). Na het bekijken van beide foto's (identiek, alleen iets andere lichtomstandigheden) heb ik gekozen om de foto van 16 mei hier te laten zien. Tijdens een Rhein-tripje met Railleon passeert de fraaie trein met helaas een wat minder interessante tractie in Oberwesel.

Afbeelding
Een tripje afsluiten hoor je in stijl te doen. Zo ook de fantastische, gezellige en succesvolle trip naar Zwitserland. Onderweg naar huis namen we nog even een pauze in Oberwesel met als doel de Ekol-shuttle van Lokomotion te fotograferen. Na een paar keer de SBB 482 voor deze trein te hebben gehad was het dan eindelijk de beurt aan een Zebra. Dat was dan ook niet de minste: Lokomotion 189 905 passeert met Ekol-shuttle 41859 (Köln Eifeltor - Triëste) en een vriendelijk zwaaiende machinist in Oberwesel op vrijdag 13 juni 2014.

Afbeelding
Tijdens een verblijf in Ludwigshafen voor Captrain werd even naar Bobenheim gereden om de Ekol-shuttle te fotograferen. Op 23 juni 2014 kon ik daardoor ook de 185 674 aan mijn Ekol-collectie toevoegen, als deze lok met Ekol-shuttle 41859 naar Triëste passeert.

Afbeelding
Op 2 juli was het wederom raak met een Ekol-shuttle. Wederom op een stek waar ik de trein nog niet eerder had. Ter hoogte van Bopparder Hamm passeert de logoloze 185 674 met vertraagde Ekol-shuttle 41856 (Triëste - Köln Eifeltor) de 3 Nederlanders.

Afbeelding
Wederom een update, die deze keer uit 1 foto bestaat. De 189 901 van Lokomotion trekt op de grauwe 5 december 2014 Ekol-shuttle 41859 uit Keulen Eifeltor naar Triëste tussen Spay en Boppard langs de fotograaf.

Afbeelding
Tijd voor update nummer 3. Lokomotion 185 663 trekt op 16 februari 2015 de +90 rijdende Ekol-shuttle 41859 langs St. Goar, onderweg van Keulen Eifeltor naar Triëste.

Afbeelding
Er zijn weer enkele foto's in de collectie bij gekomen, vandaar update nummer 4 :-)
Ten zuiden van het dorpje Brühl passeert op 4 maart 2015 Lokomotion 185 525 met Ekol-shuttle 41859 naar Triëste. Bij een minimale zonkans scheen deze toch, en deze kleurvariant had ik nog niet voor de Ekol...

Afbeelding
Ekol-shuttle 41852 uit Triëste naar Ludwigshafen BASF passeert met de 186 287 en een vriendelijk zwaaiende machinist bij Waghäusel op 12 maart 2015.

Afbeelding
Na 4 jaar en enkele maanden is het dan eindelijk gelukt om de 189 912 "Cream" van Lokomotion voor de Ekol-shuttle te fotograferen. Diverse keren werd tevergeefs richting diverse stekken gereden (enkele keren stond de lok op Keulen Eifeltor, maar reed een andere lok de trein), maar op 15 mei 2015 was het dan eindelijk "Cream" 189 912 die Ekol-shuttle 41859 uit Keulen Eifeltor naar München Ost Rangierbahnhof mag trekken. De vriendelijk groetende machinist vond het allemaal wel prima onder deze heerlijke weersomstandigheden, als de fotograaf kort na Brühl wordt gepasseerd.

Afbeelding
Na uren wachten in de brandende zon passeert Ekol-shuttle 41859 met de 185 665 in KombiVerkehr livrei op 1 juli 2015 in Wiesental.

Afbeelding
2 dagen nadat de 185 665 met Ekol-shuttle 41859 in Wiesental werd vastgelegd, werd de Ekol-shuttle nogmaals vastgelegd. Dit keer is het de 189 907 van Lokomotion met een bijzonder vriendelijke en vrolijke meester, die de fraaie trailer-trein langs een snikheet en heiig Bornheim trekt op 3 juli 2015

Afbeelding
Waarschijnlijk met enige vertraging passeert "Tweety" 189 926 van Lokomotion met de eindelijk weer eens behoorlijk witte Ekol-shuttle uit Triëste naar Keulen Eifeltor op 6 juli 2015 ter hoogte van Bopparder Hamm.

Afbeelding
Helaas, helaas, helaas... Waar we hoopten op "Leonardo da Vinci" 541 101, reed Ekol-shuttle 41859 met de 189 926 en 189 907. Normaal gesproken zou je hier natuurlijk blij mee zijn (al is de 907 voorop wel wat mooier), maar nu voelden we ons toch wel een beetje zuur. De 541 101 zou achteraf de nachtslag (41857) rijden... De belading liet helaas ook een klein beetje te wensen over (en dat gebeurd zelden), maar aangezien dubbeltractie 189 voor de Ekol-shuttle niet al te vaak aan de Rijn te zien is wordt de foto toch maar geplaatst :)

Afbeelding
Slechts 1 lege plek in de trein, en dan zul je altijd zien dat die enige lege plek zicht direct achter de locomotieven bevindt. Tweety's 189 902 en 189 903 van Lokomotion (wéér geen Zebra voor de Ekol in Oostenrijk...) passeren met Ekol-shuttle 41857 (Keulen Eifeltor - Triëste) bij Kolbnitz in zuidelijke richting op 23 oktober 2015.

Afbeelding
Een leuke verrassing was deze Ekol-shuttle van ÖBB, die als trein 43511 (Vratimov - Triëste) in Kolbnitz passeert met de 1116 142 en 1116 119 op kop.

Afbeelding
De teleurstelling was groot toen het in het Ennstal vreselijk mistig bleek te zijn op 24 oktober 2015. Vanwege werkzaamheden op de Tauern-Strecke zouden diverse treinen omgeleid worden via Bischofshofen - Selzthal - St. Michael in Obersteiermark - Klagenfurt am Wörthersee - Villach, en het werd al snel duidelijk dat "Ekol 1" niet in de zon zou passeren. Getrokken door de 189 907 en 185 664 passeert Ekol-shuttle 41853 (Ludwigshafen BASF - Triëste) in waardeloze lichtomstandigheden tussen Niedernfritz en Gasthofberg de 2 Nederlandse fotografen, met een groet van meester Kilian. Dat deze trein zo'n 35 kilometer verderop wel in de zon zou rijden konden we op dat moment helaas ook niet weten... Doodzonde dat het zo mistig was, omdat je nu een waanzinnige bergpartij op de achtergrond mist. Het stressen kon beginnen, want de Ekol-shuttle 41859 uit Keulen Eifeltor zou hier niet al te ver achter zitten...

Afbeelding
Uiteindelijk duurde het nog bijna 3 uur voordat de bij de vorige foto beschreven 41859 uit Keulen Eifeltor passeerde, terwijl de treinen in Salzburg vlak achter elkaar reden. Precies toen de mist weg was getrokken was dan eindelijk het geluid van een goederentrein hoorbaar. Lokomotion 189 905 en 185 663 trekken de zwaar vertraagde en omgeleide Ekol-shuttle 41859 uit Keulen Eifeltor naar Triëste op 24 oktober 2015 langs Niedernfritz.

Afbeelding
Op zondagochtend werd nog even post gevat bij Vogl, aangezien daar 's ochtends een Ekol-shuttle moet passeren. Wederom kon er een combinatie vastgelegd worden die ik nog niet eerder op de foto had, al heb je natuurlijk liever iets anders als voorste lok. Met de nog vrij nieuwe 186 436 op kop en 189 917 als 2e lok passeert Ekol-shuttle 41857 uit Keulen Eifeltor naar Triëste op 25 oktober 2015 ter hoogte van Vogl.

Tot zover, hoop dat de serie bevalt :)
Laatst gewijzigd door VinceCargo op vr nov 13, 2015 9:19 am, 6 keer totaal gewijzigd.
Geen handvol, maar een land vol
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7618
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Diverse Data | EKOL-special

Bericht door Peter »

VinceCargo schreef:Tot zover, hoop dat de serie bevalt :)
Ja... :lol:
“Hallo cargo!”
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Diverse Data | EKOL-special

Bericht door Ronnie »

Fraaie reeks. Mis nog wel een tweety 189 in het rijtje :P .
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7618
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Diverse Data | EKOL-special

Bericht door Peter »

Ronnie schreef:Fraaie reeks. Mis nog wel een tweety 189 in het rijtje :P .
Oh, you!!! Of twee! :mrgreen:
“Hallo cargo!”
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 883
Lid geworden op: za okt 12, 2013 1:18 am
Locatie: België
Contacteer:

Re: Diverse Data | EKOL-special

Bericht door Maarten »

Genieten deze serie!
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Diverse Data | EKOL-special

Bericht door Jeroen »

Heerlijke serie Vince! Leuk dat je dankzij je vorige werkgever, de Ekol nog af en toe kon klikken. :D
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
db2612
Berichten: 442
Lid geworden op: do aug 23, 2012 10:04 pm
Locatie: Delft

Re: Diverse Data | EKOL-special

Bericht door db2612 »

Zeer mooie serie plaatjes.
Kijk ook eens bij mijn Youtube http://www.youtube.com/user/db2612
Of kijk bij mijn Foto's http://www.flickr.com/photos/42239030@N04
Bruno
Berichten: 701
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:07 am
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Diverse Data | EKOL-special

Bericht door Bruno »

Fraaie serie foto's!
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
Gebruikersavatar
Railleon
Berichten: 1093
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 7:30 pm
Contacteer:

Re: Diverse Data | EKOL-special

Bericht door Railleon »

Zo hee, wat een hoop platen van die EKOL zeg! Genieten!!!
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3407
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Diverse Data | EKOL-special

Bericht door Rens »

Grote serie met fraaie platen van deze trein!
Gebruikersavatar
CFL1800
Berichten: 2282
Lid geworden op: vr aug 31, 2012 10:30 pm

Re: Diverse Data | EKOL-special

Bericht door CFL1800 »

Ernstig fraai Vincent!
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Diverse Data | EKOL-special

Bericht door VinceCargo »

Heb een tweety als 2e lok.. Afgelopen winter als enige lok ervoor, maar het licht was erg slecht. DT ging op dezelfde dag als jullie de mist in doordat ik m'n camera op de lok had laten liggen toen ik naar het stationsgebouw liep. Ik mis verder alleen de Cream nog... :(
Bedankt voor de reacties!
Laatst gewijzigd door VinceCargo op vr apr 04, 2014 11:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen handvol, maar een land vol
PeterGootzen
Berichten: 94
Lid geworden op: za mar 29, 2014 9:18 am

Re: Diverse Data | EKOL-special

Bericht door PeterGootzen »

Fraaie reeks zeg! Ik heb er nog geen enkele op de foto...
dvc
Berichten: 488
Lid geworden op: wo nov 27, 2013 6:51 pm

Re: Diverse Data | EKOL-special

Bericht door dvc »

Die serie is gaaf!
arnold
Berichten: 14490
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Diverse Data | EKOL-special

Bericht door arnold »

Complimenten voor deze erg fraaie serie! Heb er van genoten!
Dewey
Berichten: 100
Lid geworden op: za mar 01, 2014 10:30 am

Re: Diverse Data | EKOL-special

Bericht door Dewey »

Deze serie is wel heel mooi!
Westley
Berichten: 56
Lid geworden op: za mar 01, 2014 2:27 pm
Locatie: Belg.Ardennen

Re: Diverse Data | EKOL-special

Bericht door Westley »

Ontzettende mooie reportage Proficiat met de zeer mooie opnames

Wim
Met de trein zou u er al zijn
Hugeau
Berichten: 701
Lid geworden op: vr okt 05, 2012 10:47 am
Locatie: Miercurea Ciuc
Contacteer:

Re: Diverse Data | EKOL-special

Bericht door Hugeau »

#gekoptrailers #ekol4ever :mrgreen:
Gebruikersavatar
TonM
Berichten: 218
Lid geworden op: ma dec 31, 2012 10:53 am
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Diverse Data | EKOL-special

Bericht door TonM »

Super mooie serie,zeker smullen,Vince
Jordy5834
Berichten: 488
Lid geworden op: ma mar 10, 2014 3:52 pm
Locatie: Driebergen
Contacteer:

Re: Diverse Data | EKOL-special

Bericht door Jordy5834 »

Ontzettend fraaie serie, Complimenten !!! ;)
Treinen rijden niet op tijd, maar op rails...
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Diverse Data | EKOL-special

Bericht door mattias »

Mooie reeks, Vincent!
Jammer dat die treinen me niet echt goed gezind zijn!
Altijd tegenslag mee.. Gelukkig zijn er jou foto's nog die me doen wegdromen! :)
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Diverse Data | EKOL-special

Bericht door Marcel »

Fraaie serie.

Hetzelfde hier Mattias, zon uit of zwarte loc. Andere pogingen kwam die niet opdagen.
"The chase is better than the catch."
HZwoferink
Berichten: 202
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 9:06 am
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Diverse Data | EKOL-special

Bericht door HZwoferink »

Voor een zebra 189er strak in de zon en als eerste loc heb ik ook erg veel moeite voor moeten doen... Erg gave serie!
"Zodra het begint te groeien moet je beginnen met snoeien"
Saitzee
Berichten: 587
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 8:56 am

Re: Diverse Data | EKOL-special

Bericht door Saitzee »

Haha zon was er toen voor mij niet nodig de foto lukte toen erg goed bij mij. 2e keer in Oostenrijk en meteen een Zebra.
JUSTINIAN
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr mar 15, 2013 8:13 pm

Re: Diverse Data | EKOL-special

Bericht door JUSTINIAN »

Fraaie serie Vincent! Een een goeie smoes om eens na te denken over een vakantie in Oostenrijk (wat dan voilgend jaar moet worden, omdat ik dit jaar al geboekt heb).
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Diverse Data | EKOL-special [update-1]

Bericht door VinceCargo »

Het werd tijd voor een update, dus 4 foto's toegevoegd aan de serie (zie onderaan het eerste bericht)
Geen handvol, maar een land vol
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 883
Lid geworden op: za okt 12, 2013 1:18 am
Locatie: België
Contacteer:

Re: Diverse Data | EKOL-special [update-1]

Bericht door Maarten »

Mooie update Vince, lekker bezig!
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Diverse Data | EKOL-special [update-1]

Bericht door mattias »

Holy cow!

Om terecht trots op te zijn!!
Mooie reeks, Vince..
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Diverse Data | EKOL-special [update-3]

Bericht door VinceCargo »

Maar weer eens een update gedaan. Helaas fotografeer ik de trein niet meer zo vaak als voorheen :)
Geen handvol, maar een land vol
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Diverse Data | EKOL-special [update-3]

Bericht door mattias »

Schitterende reeks!
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
arnold
Berichten: 14490
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Diverse Data | EKOL-special [update-3]

Bericht door arnold »

Super Serie! Had er graag bij gestaan!
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Diverse Data | EKOL-special [update-4]

Bericht door VinceCargo »

Er zijn weer 12 foto's toegevoegd aan deze EKOL-special :-)
Geen handvol, maar een land vol
Plaats reactie