5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
David
Berichten: 1543
Lid geworden op: do sep 06, 2012 10:55 am
Locatie: Norrköping
Contacteer:

5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Bericht door David »

Ik zet ook maar eens een (weliswaar korte) serie neer :P

Afgelopen woensdag ben ik weer eens naar m’n achtertuinhaventje geweest. Op woensdag vertrekt namelijk de kalkslurrytrein van Captrain naar Frankrijk, en er vielen wat lessen uit waardoor ik genoeg tijd had. Zoals vaker reed ik eerst even langs Lage Zwaluwe om te kijken wat daar stond. De aanvoertrein was zojuist binnengekomen en bestond uit 36 ketelwagens en een gesloten wagen, een zeer respectabele lengte. Het werd wachten totdat de loc om ging lopen, maar dat gebeurde niet: eerst kwam Locon 220 aan met de afvaltrein uit Kragge. Tot mijn verbazing werd Locon 203 160 er echter voorgezet, en deze trein vertrok al snel naar het Moerdijkse.

Afbeelding
Na een sprintje, dat helemaal niet nodig bleek, en zes minuten wachten komt de fraaie trein langs het dorp Moerdijk opweg naar het industriegebied.

Afbeelding
Hierna werd doorgefietst naar de haven. Al snel werden de vijf wagens met afval naar Attero geduwd, helaas stond er een vrachtauto vrij storend in beeld.

Afbeelding
Terwijl Locon naar Attero ging, kwam DB Schenker aan met de middagaanvoer. Deze was echter zo lang dat deze het wissel naar de noordelijkste drie sporen bezette. Zodoende blokkeerde de trein twee van de vijf sporen en zat DB Schenker ‘opgesloten’ aan de westzijde. Niet echt mijn ding, maar een sfeerplaatje van het emplacement.

Afbeelding
Zo werd er een hoop gerangeerd om Locon, die weer los terug ging, erlangs te laten en uiteindelijk over het meest zuidelijke spoor naar Wuppermann te gaan met 11 Shimmns en een Habbillns.

Afbeelding
Omdat het rangeren bij Wuppermann vaak erg lang duurt omdat er maar twee sporen zijn, en er nu toch niks binnen kon komen op het emplacement door de knikketelwagens ben ik verder gefietst naar Langeweg, een erg klein dorpje bij Zevenbergen. Hier wilde ik de bonte trein naar Antwerpen doen, maar die bleek minstens 30 minuten vertraging te hebben. Gelukkig kwam er wel een alternatief in de vorm van de Olympische Benelux, die inmiddels alweer een half jaar rondrijdt.

Dat was 'm weer :)
Andre
Site Admin
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Bericht door Andre »

Leuke set, vooral die 1e foto is fraai
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7618
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Bericht door Peter »

3: Wat een lengte! 8-) Mogen gerust meer bloktreinen van gemaakt worden.
“Hallo cargo!”
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Bericht door Ronnie »

Mooie combi op de eerste foto.
Goed sporen. Daar houden we van.
Bruno
Berichten: 701
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:07 am
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Bericht door Bruno »

Fraai! Vooral de eerste foto is erg mooi.
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
Thieske
Berichten: 1377
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 6:28 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Bericht door Thieske »

mooie serie, de eerste is inderdaad een toppertje
parttime member of the Brabantroute Prestatie Team
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Bericht door juniorfotograaf »

Leuke serie,zal binnenkort ook is gaan kijken of ik de vuiltrein op foto kan krijgen.
Rijd deze een beetje optijd volgens de DRGL ,of moet ik met die tijden/dagen erg ruim omgaan ?
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
David
Berichten: 1543
Lid geworden op: do sep 06, 2012 10:55 am
Locatie: Norrköping
Contacteer:

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Bericht door David »

juniorfotograaf schreef:Leuke serie,zal binnenkort ook is gaan kijken of ik de vuiltrein op foto kan krijgen.
Rijd deze een beetje optijd volgens de DRGL ,of moet ik met die tijden/dagen erg ruim omgaan ?
Helaas rijdt deze vrij onregelmatig. Meestal vertrekt Locon met de afvaltrein uit Sloe tussen 12.00 en 14.00 uit Lage Zwaluwe naar Moerdijk (dinsdag t/m zaterdag als het goed is). Daarna LLT naar Tilburg en vervolgens naar Acht, waarna ze weer naar Moerdijk gaan (dit maandag t/m vrijdag). De aankomsttijd in Moerdijk is ook hier variërend; soms zie je ze al om 18.00, vaak rond 19.00 maar later komt ook voor. Hierna gaat de loc LLT naar Kragge en gaat met deze wagens weer naar Moerdijk, waar die in het donker aankomt. Maar dit is de theorie, in de praktijk gaat het regelmatig anders: de wagens uit Kragge worden bijvoorbeeld vaak al meegenomen met de wagens uit Sloe en afgelopen woensdag kwamen de wagens uit Kragge dus al om 17.00 in Moerdijk aan, hoewel ik dat nu voor het eerst zie.
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Bericht door The_Knitter »

Volgens een kennis bij Locon wil Locon de wagens uit Kragge gelijk meenemen als ze uit Sloe komen. Dus dat kan nog wel eens vaste prik worden.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Bericht door Jeroen »

Mooi met twee V100's voor de vuiltrein!
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Bericht door Marcel »

Omloop is op dit moment in ieder geval anders. Want de 9905 met vuiltrein uit Acht en achterop 220 zag ik in Meteren rijden richting VAM terwijl we in de file stonden...
"The chase is better than the catch."
SB6414
Berichten: 1534
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 11:43 am

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Bericht door SB6414 »

rail4marcel schreef:Omloop is op dit moment in ieder geval anders. Want de 9905 met vuiltrein uit Acht en achterop 220 zag ik in Meteren rijden richting VAM terwijl we in de file stonden...
Was dat niet gewoon de vuiltrein uit het zuiden met de 220 achterop vanaf Acht of Ht?
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Bericht door Marcel »

SB6414 schreef:
rail4marcel schreef:Omloop is op dit moment in ieder geval anders. Want de 9905 met vuiltrein uit Acht en achterop 220 zag ik in Meteren rijden richting VAM terwijl we in de file stonden...
Was dat niet gewoon de vuiltrein uit het zuiden met de 220 achterop vanaf Acht of Ht?
Nope want hij reed veel te vroeg en er was een melding op rolandrail van de 9902 met zuidelijke vuiltrein die gewoon in zijn pad reed. Daarnaast had de loc die ik zag ook geen graffiti restanten dus is het aannemelijk de 9905 en niet 9902.
"The chase is better than the catch."
Nielske1990
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 8:23 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: 5 september 2012 - Moerdijk en omgeving

Bericht door Nielske1990 »

Da's wel een gave combinatie, die twee V100'en. Kleurt goed!
Maïsmessias van Brabantroute Prestatie Team
Website: (in ontwikkeling) - Fotodump: Flickr-account
Plaats reactie