Diverse data | Nog zo'n vieze serie

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
wessele
Berichten: 759
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Diverse data | Nog zo'n vieze serie

Bericht door wessele »

Eeuwig zonde dat de Limburgse vuiltrein ter ziele is gegaan. Een kleine greep uit de periode waarin de trein nog wél reed:

Afbeelding
Op 23 februari 2010 bezocht ik voor het eerst de lokale vestiging van Attero in Haanrade. Ik trof daar de 1607 van ACTS, toenmalig vaste tractieleverancier voor vuiltrein 50094, aan met een sleep vuilwagens. De trein zou pas in de schemering vertrekken richting de Beatrixhaven.

Afbeelding
Enkele maanden later bezocht ik opnieuw het (toen wél zonnige) zuiden om trein 50094 op te wachten. We zien loc 7106 het karakteristieke station van Klimmen-Ransdaal passeren.

Afbeelding
Twee dagen later zien we opnieuw de 7106 passeren ter hoogte van het Geuldal.

Afbeelding
Net als Locon zocht ACTS wel eens vervangende tractie bij andere vervoerders. Op 4 juni 2010 was loc 303002 van Strukton de tractieleverancier voor trein 50094.

Afbeelding
In 2011 werd vervoerder ACTS ingelijfd bij de inmiddels alweer achterhaalde firma HUSA. Hierop werden verschillende locs voorzien van de nieuwe huisstijl. Loc 1506 werd op 4 maart ingezet voor het plaatsen van trein 50093 bij Attero in Haanrade.

Afbeelding
Even later zien we opnieuw de 1506 passeren bij Meerssen met een beladen set afvalcontainers aan de haak.

Afbeelding
Op 30 juni reed HUSA voor het laatst de beladen afvaltrein vanuit Maastricht. Het vervoer werd overgeheveld naar vervoerder Locon.

Afbeelding
Locon deed voor het rijden van de afvaltreinen een beroep op voormalige NSR locs. We zien loc 9901 (ex 1827) bij Tricht passeren met de eerste beladen afvaltrein uit Maastricht en Haanrade.

Afbeelding
Het bestand van diesellocomotieven van Locon bestaat voornamelijk uit gehuurde exemplaren. Loc 203 163, gehuurd van firma NBE, rolt Haanrade binnen met een lege sleep afvalcontainers.

Afbeelding
Op 16 juli 2012 zien we een fraai Locon-duo in de vorm van locs 9905 en 220 het station van Bunde passeren met trein 50094 naar Wijster.

Afbeelding
Loc 220 werd helaas spaarzaam ingezet in het Limburgse afvalvervoer. Op 23 oktober 2012 zien we de kleurige loc de eveneens kleurige omgeving bij Houthem St.-Gerlach passeren met trein 50094.

Afbeelding
Op 25 juni 2013 zien we loc 9906 het fraaie dal bij Geulle passeren met trein 50093 naar Maastricht en Haanrade.

Afbeelding
...de gehuurde 203-4 van VolkerRail mocht vervolgens een gedeelte van de trein plaatsen bij Attero in Maastricht.

Afbeelding
Op 12 december 2013 trof ik nogmaals de 203-4 bij de vestiging van Attero in Maastricht. Het zou de laatste keer zijn dat ik dit vervoer zou waarnemen. Op 31 december reed de trein voor het laatst.

Tot zover mijn bescheiden serie van dit leuke kleinschalige vervoer.
arnold
Berichten: 14591
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Diverse data | Nog zo'n vieze serie

Bericht door arnold »

Leuk gevarieerd overzicht!
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21703
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Diverse data | Nog zo'n vieze serie

Bericht door Ronnie »

Een heel kleurenpalet aan locs heeft er voor die trein gehangen :) .
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3425
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Diverse data | Nog zo'n vieze serie

Bericht door Rens »

Fraaie serie zo!
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Diverse data | Nog zo'n vieze serie

Bericht door Marcel »

Blijft jammer dat die trein weg is.
"The chase is better than the catch."
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Re: Diverse data | Nog zo'n vieze serie

Bericht door robehv »

Mooie plaatjes!
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
EnricoS
Berichten: 59
Lid geworden op: zo dec 15, 2013 7:52 pm
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: Diverse data | Nog zo'n vieze serie

Bericht door EnricoS »

De foto van de 7106 t.h.v. het Geuldal vind ik erg fraai. Die foto's verwacht ik (op de nogal platte veluwe) alleen te kunnen maken in Duitsland, maar het kan dus ook in NL.
Gr, EnricoS

Voor meer foto's: http://www.flickr.com/photos/enricoschreurs/
Gebruikersavatar
Railleon
Berichten: 1093
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 7:30 pm
Contacteer:

Re: Diverse data | Nog zo'n vieze serie

Bericht door Railleon »

Fraaie reeks!
PeterGootzen
Berichten: 94
Lid geworden op: za mar 29, 2014 9:18 am

Re: Diverse data | Nog zo'n vieze serie

Bericht door PeterGootzen »

Inderdaad jammer dat die trein verdwenen is. Gelukkig hebben we de foto's nog. Je hebt aardig qat fraaie platen van de diverse bonte samenstellingen. Mooi! Ik zal er binnenkort ook eens een paar plaatsen.
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Diverse data | Nog zo'n vieze serie

Bericht door mattias »

Knappe serie!
Me like! :)
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
Plaats reactie