29 Augustus 2012 | Stamlijn Zwijndrecht

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

29 Augustus 2012 | Stamlijn Zwijndrecht

Bericht door The_Knitter »

De foto's van vandaag op een rijtje, bediening Van Leeuwen Buizen, stamlijn Zwijndrecht:
Afbeelding
DBS 6421+Afvoer van Leeuwen Buizen
Afgelopen maandag was het weer zover. Er werden 7 wagens beladen met buizen bij Van Leeuwen Buizen afgeleverd. Vandaag werden ze opgehaald. Daar was ik niet van op de hoogte, totdat ik de trein aan hoorde komen deze ochtend. Altijd handig als je langs de stamlijn woont.
Hier heeft de 6421 van DB Schenker de lege wagens aan de haak, en is weer onderweg naar de Kijfhoek.

Doordat dit tijdstip lastig is met zon langs stamlijn Zwijndrecht, heb ik er het beste van proberen te maken.

Afbeelding
DBS 6421+Afvoer van Leeuwen Buizen
Na de bocht bij Bezemer autohandel heeft de trein diverse onbewaakte overwegen. Hierdoor is de gemiddelde snelheid erg laag, zoals ook vandaag. Het weinig berijden van deze stamlijn zal er ook niet bij helpen.....
Hier rijdt de trein pal voor mijn huis langs, richting emplacement Kijfhoek. Ik ben uiteraard de trein gaan volgen, die foto's volgen nog.

Afbeelding
DBS 6421+Afvoer van Leeuwen Buizen
Even verderop hadden wij de trein weer ingehaald. Een plaat die ik iets anders in gedachte had, was het niet geworden(foto mislukt) dus snel de trein weer ingehaald voor een nieuw shot met een wissel hier bij het emplacement.. Maar ik ben tevreden over dit resultaat.

Afbeelding
DBS 6421+Afvoer van Leeuwen Buizen
Nadat ik de trein weer had ingehaald, kon hij opnieuw bij de andere locatie van Van Leeuwen Buizen worden vastgelegd.
Afbeelding
DBS 6421+Afvoer van Leeuwen Buizen

Afbeelding
DBS 6421+Afvoer van Leeuwen Buizen
Hier passeert de trein op hun gemakje Unimills. De trein mag op de Stamlijn maar beperkte snelheid rijden, vanwege de vele onbewaakte overwegen. Tevens is het spoor enorm weinig bereden, waardoor het niet overal meer even stabiel is.

Afbeelding
DBS 6421+Afvoer van Leeuwen Buizen
En gaan hier de laatste meters op de Stamlijn tegemoet, om even verder een overweg te sleutelen, en te wachten op veilig om LLSP naar de Kijfhoek te vertrekken.
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: 29 Augustus 2012 | Stamlijn Zwijndrecht

Bericht door juniorfotograaf »

Leuke fotoserie,als men nou vrijdag ook nog is daarheen gaat dan kan ik er ook wat plaatjes van maken.
Heb ik na vele jaren weer is iets om van de verlanglijst te schrappen :mrgreen:
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
Bruno
Berichten: 701
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:07 am
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: 29 Augustus 2012 | Stamlijn Zwijndrecht

Bericht door Bruno »

Locatie's komen me allemaal erg bekend voor :lol:
Ik vind vooral de eerste twee foto's wel leuk!
Nu nog eens foto's van een beladen trein daarheen :)

Vrees dat ze vrijdag niet komen omdat de wagens vandaag dus al opgehaald zijn.
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Re: 29 Augustus 2012 | Stamlijn Zwijndrecht

Bericht door The_Knitter »

U vraagt, wij draaien :mrgreen:
Afbeelding
DBS 6479+Aanvoer Van Leeuwen Buizen Zwijndrecht

Maar er is maar beperkt verkeer. Heeft nu al een week of 6-8 stilgelegen. Wie weet wat nog volgt....
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3960
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: 29 Augustus 2012 | Stamlijn Zwijndrecht

Bericht door Jeroen »

Mooie plaatjes.
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Plaats reactie