Het Rijk heeft toegezegd voor 98 miljoen euro te zullen bijdragen aan de elektrificatie van de lijnen Mariënberg-Almelo en Zutphen-Hengelo. De geraamde kosten voor deze klus bedragen echter 200 miljoen. In hoeverre hebben de provincies rekening gehouden met hun deel van de kosten? En is/wordt er rekening mee gehouden dat deze kostenraming ingehaald gaat worden door de actualiteit? SpoorPro vroeg...Lees verder
|Reageer|door: Jeroen Baldwin
Elektrisch materieel Railcenter

Emissieloos opleiden: Railcenter elektrificeert materieel

Wie zich in Amersfoort laat opleiden voor onderhoud of nieuwbouw van de bovenleiding, doet dat sinds kort uitstootvrij. Het opleidingscentrum van Railcenter heeft namelijk haar dieselmaterieel – een railsteiger en een hoogwerker- geëlektrificeerd. ‘Het bevalt...Lees verder
|Reageer|door: Alexander Molendijk
Trein Arriva

Ook Arriva legt treinverkeer zaterdag stil om geweld

Ook de regionale spoorvervoerder Arriva legt zaterdagavond gedurende drie minuten het treinverkeer stil, in navolging van de NS. Dat bevestigt een woordvoerder na berichtgeving door RTV Noord. Behalve Arriva, de grootste regionale vervoerder, doen ook...Lees verder
|Reageer|door: Alexander Molendijk
Amstelveenlijn S1/S2

Amstelveen neemt afscheid van ‘rottram’

Het is einde verhaal voor de sneltram tussen Amsterdam en Amstelveen. Na 33 jaar verdwijnt het voertuig, dat het midden hield tussen een tram en een metro, uit het straatbeeld. De tram was allesbehalve populair,...Lees verder
|Reageer|door: Alexander Molendijk